آغاز طرح درختکاری برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در لندن

شهردار لندن بودجه‌ای ۳.۱ میلیون پوندی را به کاشت گسترده درختان در سراسر شهر برای به حداقل رساندن اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی در پایتخت بریتانیا اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که دمای هوا در روزهای اوج گرما در پایتخت بریتانیا به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و همین امر به آتش گرفتن بیش از ۴۰ خانه مسکونی در حومه‌های لندن منجر شده، ضمن این‌که مشکلات زیادی را نیز برای ساکنان مرکز شهر به وجود آورده است. علاوه بر این، اثرات جزایر گرمایی در پایتخت انگلستان به وقوع رویدادهای تلخ دیگری نیز مانند خشکسالی منجر شده و مردم را با کمبود دسترسی به مواد غذایی تازه مواجه کرده است.

در همین راستا، صادق‌خان طرح درختکاری را در سراسر شهر آغاز کرده است و در نظر دارد به طور گسترده فضاهای سبز را در سراسر شهر افزایش دهد تا از این طریق به کاهش دمای مناطق و حومه‌ها کمک کند. ابتدا درختان جدید در دو طرف خیابان‌ها کاشته می‌شود و پس از آن، تعداد درختان بیشتری در فضاهای سبز گسترش خواهد یافت.

آغاز طرح درختکاری برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در لندن

اثرات جزایر گرمایی در لندن

سطوح تیره‌رنگ زیرساخت‌های شهری مانند سازه‌های بتنی و خیابان‌های آسفالتی بیشترین نقش را در جذب اشعه‌های خورشید به خود ایفا می‌کند و از این طریق، افزایش قابل توجه دما را در مناطق لندن به دنبال دارد. از سوی دیگر، توسعه شهری به کاهش وجود فضاهای سبز در پایتخت انگلستان منجر شده که در نتیجه آن دمای هوای محیط به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. البته مدیران لندن از دیرباز با اهمیت وجود فضاهای سبز برای کاهش اثرات جزایر گرمایی آگاه بوده و همواره کوشیده‌اند از طریق کاشت درختان کمبود پوشش گیاهی ناشی از توسعه شهری را جبران کنند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۳۰ هزار اصله درخت جدید در مناطق مختلف سراسر پایتخت بریتانیا کاشته شد که تبعات مثبت آن به‌طور شگفت‌انگیزی وقوع سیل و کاهش دمای هوا را تحت تأثیر قرار داد.

مدیران لندن پیش‌بینی کرده‌اند که درختان جدید به سود سالانه ۱۳۳ میلیون پوند برای شهر منجر شود زیرا همه ساله حدود ۲۲۴۱ تن آلودگی محیط را از بین خواهد برد و از این طریق، به بهبود کیفیت هوا و در نتیجه به حداقل رساندن اقدامات لازم در این زمینه که مشمول صرف هزینه‌های بالا می‌شود، منجر خواهد شد.

صادق‌خان ادعا کرده است که در پیاده‌سازی طرح جدید، به کاشت درختان بیشتر در مناطقی با بالاترین نرخ آسیب‌پذیری در مقابل اثرات جزایر گرمایی خواهد پرداخت و سپس درختانی را در سایر مناطق خواهد کاشت.

آغاز طرح درختکاری برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در لندن

کد خبر 607676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.