شناسایی ۱۱۰ بنای غیرمجاز در خمین

شهردار خمین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۱۱۰ بنای غیرمجاز در شهر شناسایی شده است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تقسیم‌بندی ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اظهار کرد: دسته نخست، ساخت‌وسازهایی است که با صدور پروانه کار ساخت آغاز می‌شود، اما در مسیر ساخت طبق مجوز صادر شده پیش نمی‌رود و شهرداری در هر مرحله‌ای ساخت را متوقف می‌کند، به طور مثال تمام ساختمان‌ها باید تابلوی نظارت پروژه داشته باشد و از کارگران ماهر و فنی در ساختمان‌سازی استفاده شود.

وی افزود: دسته دوم، ساختمان‌هایی است که از ابتدا به صورت غیرمجاز ساخته می‌شود، بنابراین شهرداری از ساخت آن‌ها جلوگیری می‌کند و ملک تخریب می‌شود.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز نخستین و مهمترین معضل موجود در زمینه تخلفات شهری است.

احمدی ادامه داد: بی‌تردید نباید تنها به صورت قهری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرد، همیشه در این حوزه نگاه سلبی وجود داشته که برون‌داد کالبدی این نگاه در حال حاضر قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: برای حل هر مشکل و معضلی باید به دید کارشناسی نگاه کرد تا بتوان تصمیم‌گیری‌های صحیح و قاطعانه‌ای را اتخاذ کرد که در بحث ساخت‌وساز نیز باید چنین عمل کرد.

شهردار خمین تصریح کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود؛ بنابراین در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید آسیب‌شناسی درستی انجام شود و آسیب‌شناسی لازم بر اساس معیارهای علمی و قانونی انجام شود تا بتوان راهکارهای مناسبی را ارائه داد، اینکه پیشگیری بهتر از درمان است نیز باید در این حوزه نیز سرلوحه کار قرار داده شود.

احمدی با اشاره به عملکرد شش ماهه سال جاری واحد ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری خمین، گفت: در سال جاری از سوی مأموران کنترل ساخت و سازهای شهرداری خمین ۱۹۸۰ نفر ساعت بازدید از بناهای ساخته شده انجام شده که نسبت به سال گذشته افرایش داشته است.

احمدی از شناسایی ۱۱۰ بنای غیرمجاز در شهر خمین خبر داد و افزود: شش بنای غیرمجاز حین ساخت تخریب و همچنین ۱۳۸ بنای دارای پروانه ساختمانی به صورت موردی کنترل شده است.

شهردار خمین از صدور ۱۵۶ اخطار برای توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: مأموران واحد کنترل ساخت و ساز شهرداری به صورت شبانه‌روزی در محدوده قانونی و حریم شهر بر مراحل ساخت ساختمان‌ها گشت و نظارت دارند تا اصول ایمنی و فنی رعایت شود.

کد خبر 607605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.