افراد مبتلا به کرونا امیکرون بیشتر درگیر چه علائمی می‌شوند؟

افراد مبتلا به کرونا امیکرون معمولا درگیر علائمی مانند گلودرد، خستگی، گرفتگی بینی، سردرد، تب، اسهال و مه مغزی می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در طول سه سال گذشته، بیماری کووید -۱۹ دچار تغییرات و جهش‌های زیادی شده است، اگرچه علائم کووید -۱۹ در مدت کم تغییر کرده است، سویه امیکرون موجب بروز علائم جدی نمی‌‎شود. همچنین، دوره نهفتگی سویه امیکرون بسیار کمتر از هر یک از انواع قبلی است. در ادامه به بررسی رایج‌ترین علائم کرونا امیکرون می‌پردازیم:

گلودرد

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که گلودرد جزو رایج‌ترین علائم سویه امیکرون در نظر گرفته شده است که حدود پنج روز طول می‌کشد. این علامت در میان تقریباً ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شده است.

خستگی

خستگی نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین علائم کووید -۱۹ است، حتی افراد پس از هفته‌ها یا ماه‌ها بهبود یافتن از بیماری کرونا درگیر این مشکل هستند. خستگی ممکن است فعالیت‌های روزانه افراد را مختل کند.

گرفتگی بینی

گرفتگی بینی و علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی از جمله علائم رایج کرونا در نظر گرفته می‌شود. همچنین، بسیاری از بیماران از عطسه‌های شدید، آبریزش بینی و گرفتگی صدا شکایت کرده‌اند.

سردرد

یکی از علائم خاص کرونا امیکرون که در انواع قبلی مشاهده نمی‌شود، سردرد است. این نوع سردرد ممکن است سه روز طول بکشد، فردی که به سردرد ناشی از کرونای امیکرون مبتلا شده است، به ندرت با مصرف قرص‌های معمولی بهبود پیدا می‌کند.

تب و اسهال

علاوه بر این، حالت تهوع، اسهال، تب و از دست دادن حس بویایی که در انواع قبلی ویروس کرونا رایج بود، در سویه امیکرون بسیار نادر است. تعداد کمی از بیماران نیز درد قفسه سینه را گزارش کرده‌اند که با استراحت و مصرف مسکن‌های ساده قابل درمان است.

مه مغزی

تعدادی از افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت دچار فراموشی شده‌اند، به طوری که نمی‌توانند به راحتی نام‌ها را به خاطر بیاورند یا کارهای ساده ذهنی را برای چند دقیقه انجام دهند، به این شرایط مه مغزی گفته می‌شود.

کد خبر 607598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.