اولین باغ گونه‌های گیاهی «ایران زاد» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

شهردار اصفهان گفت: اولین باغ گونه گیاهی انحصاری ایران و استان اصفهان تحت عنوان «ایران زاد» به صورت مشترک بین شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه دوم مهرماه_ در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازی اولین باغ گونه‌های گیاهی اختصاصی ایران و استان اصفهان تحت عنوان «ایران زاد» به امضا رسید.

وی ادامه داد: به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه یک همگرایی بین شهرداری اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود که می‌تواند الگویی برای اتفاقات مشابه باشد، اگر دستگاه‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند و هم‌افزایی انجام شود، مشکلات به نفع مردم رفع خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به ویژگی دانش‌بنیان و دانش‌محور بودن این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: اولین باغ گونه‌های گیاهی اختصاصی ایران و استان اصفهان می‌تواند به یک فضای گردشگری تبدیل شود تا اقشار مختلف مردم بتوانند در یک فضای طبیعی شاهد گونه‌های بومی مختص به استان و کشور خود باشند.

وی با بیان اینکه در این باغ بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی انحصاری ایران و استان اصفهان کاشت می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی باغ «ایران زاد» بستر آشنایی مردم با گونه‌های مختلف گیاهی فراهم می‌شود، البته گونه‌های گیاهی موجود نیز دارویی است.

قاسم‌زاده افزود: در ادامه کار راه‌اندازی اولین باغ «ایران زاد»، با استقرار صنایع تبدیلی و ایجاد فرآوری، تجاری‌سازی محصولات دارویی نیز دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: وجود اولین باغ گونه‌های گیاهی «ایران زاد» در شهر و بازدید دانش‌پژوهان، دانشجویان و محققان این حوزه، خود یک منبع الهام علمی محسوب می‌شود که منجر به توسعه چنین فضاهایی در کشور خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باغ «ایران زاد»، دومین نمونه در سطح کشور است، گفت: اولین نمونه این باغ در پیکان‌شهر توسط مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است، با این تفاوت که در آن باغ گیاه‌شناسی، ترکیبی از گونه‌های ایرانی و خارجی وجود دارد، اما در اصفهان قرار است برای نخستین بار تنها گونه‌های اختصاصی و انحصاری ایران و استان اصفهان کشت و پرورش یابد که در نوع خود اولین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی امضا شد، قرار است طبق پیش‌بینی‌ها باغ «ایران زاد» در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد.

 اولین باغ گونه‌های گیاهی «ایران زاد» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

کد خبر 607537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.