لزوم تسریع افزایش سرانه فضای سبز در حاشیه شهر مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیشتر پروژه‌های فضای سبز در حاشیه شهر به صورت پارک‌های خطی دیده شده است، چرا که لزوم تسریع افزایش سرانه فضای سبز در این مناطق احساس می‌شود.

غلامحسین صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سرانه فضای سبز در حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: در مورد بررسی سرانه‌های فضای سبز در حاشیه شهر و برنامه‌های سازمان پارک‌ها و شهرداری برای سال ١۴٠١ در حاشیه شهر گزارش کاری ارائه شد که قانع‌کننده نبود و مشخص شد تاکنون پروژه‌ای آغاز نشده و بیشتر پروژه‌ها در مرحله مناقصه و قرارداد است.

وی ادامه داد: بیشتر پروژه‌های فضای سبز در حاشیه شهر به صورت پارک‌های خطی دیده شده و به دلیل نبود زمین در بافت پُرِ حاشیه شهر، پارک‌هایی که فضای سبز اجتماعی داشته باشند کمتر در پروژه‌ها دیده شده است، از این رو لزوم تسریع افزایش سرانه فضای سبز در حاشیه شهر احساس می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در سال ١۴٠٠ در برنامه‌ای تحت عنوان تبصره بودجه ۴٨، ١۵٠ میلیارد تومان برای تملک زمین در بافت‌های پُرِ حاشیه شهر و اختصاص آن به فضای سبز اجتماعی داشتیم، اما اقدامی در آن سال انجام نشد، انتظار داشتیم شهرداری سال جاری اقدامات مؤثری در این زمینه انجام دهد و بتواند تملک‌هایی را در این بخش انجام دهد، در حالی که طی شش ماه اول سال جاری هیچ‌گونه تملک زمینی برای فضای سبز انجام نشده است.

وی گفت: در گزارش‌های اخیر مشخص شد در خصوص تملک زمین‌ها اقدامی انجام نشده است و تاکید شد در جلسه آینده و گزارش فعالیت شهرداری مطرح و اقدامات تسریع شود تا حداقل در شش ماه باقی مانده از سال بتوان چند پروژه را به مرحله اجرا رساند.

کد خبر 607499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.