ضرر ۲۵۴ میلیون یورویی باشگاه یوونتوس 

بزرگ‌ترین تراز منفی مالی در تاریخ باشگاه‌های سری آ ایتالیا توسط یوونتوس در فصلی که گذشت به ثبت رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، یوونتوس در ثبت ضرر رکورد شکست و در تازه‌ترین حسابرسی این باشگاه مشخص شده است که تراز مالی آن‌ها ضرر ۲۵۴.۳ میلیونی یورویی را به ثبت رسانده است.

ضرری که در حساب‌های مالی باشگاه یوونتوس دیده شده، بیش از هر باشگاه دیگری در تاریخ سری آ است و تراز مالی آن‌ها در حال حاضر افت بسیار چشمگیری داشته است. بیانکونری عصر روز گذشته جلسه هیأت مدیره خود را برگزار کرد و نتایج آن نیز در جریان بازی ایتالیا مقابل انگلیس در لیگ ملت‌ها اعلام شد.

سران باشگاه یوونتوس امیدوار بودند که با احتیاط فراوان و ملاحظاتی که در طی ماه‌های اخیر داشته اند، بتوانند با خبرهای بد خداحافظی کنند. با این حال یووه نه تنها از لحاظ فنی و فوتبالی، بلکه از لحاظ مالی نیز در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

این پنجمین سال متوالی است که تراز مالی یوونتوس عددی منفی را به ثبت می‌رساند و این اصلاً خبر خوبی برای مالکان این باشگاه نیست. آن‌ها فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ را با ضرر ۱۹ میلیون یورویی به پایان رساندند، سپس در فصل ۱۹-۲۰۱۸ این رقم به ۴۰ میلیون یورو، در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به ۹۰ میلیون یورو و سال گذشته به ۲۱۰ میلیون یورو افزایش یافت.

ضرر باشگاه یوونتوس در طی سال‌های گذشته تا حد زیادی ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ و هزینه‌های اضافی و همچنین کاهش درآمد در آن دوره است. در واقع، اگرچه درآمد ورزشگاه این تیم نسبت به دوران کرونا از ۸ میلیون یورو به ۳۲ میلیون یورو افزایش یافته، اما هنوز به ۷۴ میلیون یورویی که در فصل ۱۹-۲۰۱۸ ثبت شد، نرسیده است.

باشگاه یوونتوس که این روزها از لحاظ فوتبالی در شرایط بسیار بدی قرار دارد و چندین بازی بدون برد را پشت سر گذاشته، با چالش بزرگی برای تغییر سرمربی روبروست و قرارداد سنگینی که با آلگری امضا شده، اجازه اخراج وی را به این باشگاه نمی‌دهد. یووه در یکی از حساس‌ترین دوران‌های خود طی دهه‌های اخیر قرار دارد و باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند از گزند مشکلات مالی رهایی یابد.

کد خبر 607448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.