افزایش امنیت شهری از طریق بهبود سیستم‌های روشنایی هوشمند

بدون شک، وجود خیابان‌ها و میدان‌های روشن می‌تواند دست کم قابلیت دیده شدن عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را افزایش دهد و از این طریق به ایجاد امنیت میان آن‌ها کمک زیادی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وجود سیستم‌های روشنایی پیشرفته و باکیفیت در شهرها نه‌تنها در افزایش حس ایمنی میان عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نقش مهمی ایفا می‌کند، بلکه در به حداقل رساندن حوادث ناشی از ترافیک خودرویی نیز سهیم است. تاکنون معماران، مدیران، طراحان و تمام کسانی که به هر میزانی در تصمیم‌گیری‌های شهری نقش دارند تلاش کرده‌اند برای بهبود وضعیت سیستم‌های روشنایی اقدامات مختلفی پیاده کنند و از این طریق، ایمنی و امنیت را برای شهرها و شهروندان به ارمغان بیاورند. این افراد اغلب از فناوری برای بهبود وضعیت سیستم‌های روشنایی شهری بهره گرفته و از این طریق به هوشمندسازی شهرها نیز کمک زیادی کرده‌اند.

افزایش امنیت شهری از طریق بهبود سیستم‌های روشنایی هوشمند

قابلیت اتصال در سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید به سهم خود می‌تواند در افزایش امنیت مردم در فضاهای عمومی شهری سهیم و حتی در کاهش سرقت خودروها نیز اثربخش باشد. در واقع، مدیران به نصب دوربین‌های نظارتی در سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید می‌پردازند و از این طریق احتمال ارتکاب جرم توسط افراد سودجو را به حداقل می‌رسانند.

مزایای سیستم‌های روشنایی هوشمند تنها به افزایش امنیت و ایمنی شهری منجر نمی‌شود، بلکه تیرهای برق جدید از قابلیت‌های دیگری نیز برخوردار است که هر یک نقش مهمی در افزایش زیست‌پذیری شهری ایفا می‌کند و سطح رضایتمندی شهروندی را بالا می‌برد. به عنوان مثال، میزان روشنایی و دمای حاصل از این سیستم‌ها قابل کنترل است که این ویژگی، امکان مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. از سوی دیگر، از لامپ‌های ال‌ای‌دی در اغلب این سیستم‌ها بهره گرفته می‌شود که این لامپ‌ها از نوری بسیار خوب برخوردار است، ضمن این‌که کمترین انرژی را حین روشن بودن مصرف می‌کند. نکته جالب توجه دیگر این‌که سیستم‌های روشنایی هوشمند دارای سنسورهایی دیجیتالی است که جریان ترافیک را در زمان‌های مختلف شبانه‌روز به مرکز پردازش داده‌ها گزارش می‌دهد، تا اقدامات لازم برای کاهش تردد خودروها و در نتیجه به حداقل رسیدن تبعات منفی ناشی از آن انجام گیرد.

مدیران در بسیاری از شهرهای جهان در ایجاد سیستم‌های هوشمند روشنایی شهری، بسیار پیشرفته‌تر عمل می‌کنند و به نصب پنل‌های خورشیدی به شکل سایبان روی آن‌ها می‌پردازند تا از طریق آن‌ها، انرژی خورشیدی را جایگزین نیروی شهری کنند. گزارش‌ها حاکی است که بعضی از این سیستم‌ها قابلیت ذخیره نیروی خورشید را به مدت ۱۰ ساعت دارد که این انرژی به هنگام شب مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت، انرژی مصرفی شهری در محل نصب این سیستم‌ها صفر است.

افزایش امنیت شهری از طریق بهبود سیستم‌های روشنایی هوشمند

کد خبر 607426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.