محرومیت ناپولی از پوشیدن لباس طرح مارادونا

دادگاهی در ناپل استفاده از تصویر مارادونا بر روی لباس‌های ناپولی را منع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، چهره دیگو آرماندو مارادونا روی پیراهن‌های تیمی که او دو قهرمانی در سری آ را به دست آورد، دیگر قرار نیست دیده شود.

یک قاضی در ناپل علیه ایجنت بازیکن آرژانتینی در یک دعوای حقوقی بر سر حق تصویر پیبه د اورو حکم داد. قاضی پائولو آندره آ واسالو، نماینده سابق مارادونا، استفانو سیچی را از هرگونه استفاده جدید از تصویر دیگو آرماندو مارادونا محروم کرده و در عین حال درخواست وارثان مارادونا برای اعمال حکم ابقای تمام دارایی‌های سیچی تا سقف ۱۵۰ هزار یورو را تأیید کرده است.

ورزشگاه باشگاه ناپولی پس از مرگ مارادونا در نوامبر ۲۰۲۰ به دیگو آرماندو مارادونا تغییر نام داد و همچنین لباسی زیبا با تصویر مارادونا برای تیم ناپولی طراحی شد تا بازیکنان این تیم، این لباس را در مسابقات به تن کنند. با وجود حکم دادگاه و شرایط به وجود آمده، باشگاه ناپولی تمام کاری که برای گرامیداشت یاد مارادونا می‌توانست انجام بدهد را با جدیت تمام و به زیبایی هرچه تمام تر انجام داد.

پرونده مربوط به استفاده از تصویر مارادونا بر روی کیت باشگاه ناپولی به دلیل خسارتی که وارثان مارادونا در مورد تولید پیراهن‌های باشگاه ناپولی متحمل شدند به دادگاه‌ها رسید. طبق گزارش‌ها، ناپولی ۶ هزار نسخه از این لباس‌ها را به قیمت هر کدام ۱۵۰ یورو تولید و به فروش رسانده و سود ناخالص ۹۰۰ هزار یورویی به دست آورده است. با این حال، سیچی که نماینده سابق مارادونا است، حقوق پیراهن‌هایی که عکس این اسطوره روی آن بوده را به مبلغ ۲۲,۵۰۰ به وارثان او واگذار کرده است.

چنین اختلاف قیمتی نشان دهنده صدمه جدی به انتظارات مالی وارثان مارادونا است و نشان می‌دهد که در رابطه با این قرارداد، تخلف بزرگی صورت گرفته است. این قرارداد که در ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ امضا شد، ۵۰ درصد از سود حاصل از هرگونه طرح تجاری که تصویر مارادونا را در خود دارد به وارثان وی تضمین می‌کند.

بنابراین، باشگاه ناپولی دیگر نمی‌تواند از تصویر مارادونا روی لباس‌های خود استفاده کند. این باشگاه ایتالیایی پیش از این با نماینده مارادونا بر سر این موضوع به توافق رسیده بود و حال با حکم قاضی در ناپل، این نماینده دیگر حق تصمیم گیری در خصوص حق تصویر مارادونا را ندارد و در نتیجه باشگاه ناپولی نیز مجبور است قرارداد خود را لغو شده تلقی کند.

کد خبر 607414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.