آغاز ثبت‌نام جدیدترین جشنواره دانشجوی نمونه

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه سی‌امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: دانشجویان متقاضی می‌توانند از امروز شنبه دوم تا جمعه پانزدهم مهرماه، در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور اظهار کرد: جشنواره دانشجوی نمونه امسال نیز مانند سال‌های گذشته با هدف افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملی و گسترش اصول و ارزش‌های اسلامی، اخلاق حرفه‌ای و افزایش تحرک، نوآوری و شادابی اجتماعی و شناسایی دانشجویان با استعدادهای برتر علمی فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد سعی دارد تا با شناسایی نخبگان، الگوی دانشجوی نمونه و برتر را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی معرفی کند. معرفی جوانان فرهیخته، موفق و برگزیده و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و شایستگی‌های آن‌ها می‌تواند نقطه عطفی در نیل به ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی کشور باشد.

داداش‌پور با بیان اینکه کلیه مراحل ثبت‌نام، داوری دانشگاهی و کشوری این جشنواره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ اظهار کرد: فرآیند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار خواهد شد؛ نخست دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را براساس آئین‌نامه و صرف نظر از حد نصاب‌های آن کسب کنند به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و تعدادی از آن‌ها که شرایط معرفی به رقابت مرحله دوم را کسب کنند جهت شرکت در این مرحله به دبیرخانه مرکزی معرفی شده و پس از بررسی در جشنواره دانشجوی نمونه تقدیر می‌شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ثبت‌نام سی‌امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در بازه زمانی دوم تا پانزدهم مهرماه انجام می‌شود؛ تصریح کرد: کلیه دانشجویان ایرانی و بین‌الملل متقاضی دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه‌های، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان می‌توانند ضمن مطالعه دقیق آئین‌نامه و شیوه‌نامه سال ۹۸ با مراجعه به سایت www.portal.saorg.ir و متقاضیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجعه به سایت Nemooneh.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

گفتنی است، بیست‌ونهمین دوره آئین معرفی و تجلیل از دانشجویان و اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با حضور رئیس‌جمهور، سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد. در این مراسم ۳۶ عضو هیئت علمی و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ۱۳ دانشجوی نمونه کشوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل شدند.

کد خبر 607406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.