اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران رضوی

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در منطقه هشت زیرساخت بسیار خوبی برای اسکان اضطراری زائران در پارک جهانشهر ایجاد شده است، یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص این محل اسکان که باید مورد توجه قرار گیرد، تقویت بُعد مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عمومی است.

حسن کریمدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جنب‌وجوش و تکاپوی بسیار ارزشمند و قابل تقدیری در ارکان مختلف مدیریت شهری مشهد، برای میزبانی شایسته و درخور از زائران علی بن‌موسی‌الرضا (ع) شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه تقسیم کار بسیار خوبی را بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی در این ایام شاهد هستیم، ادامه داد: در سایه همین تعاملات و تقسیم‌کارها، فضای بزرگی در عرصه میدان شهدا و همچنین طبقه منفی یک میدان برای اسکان زائران و برنامه‌های فرهنگی مختلف تدارک دیده شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این فضا که متعلق به شهرداری بوده، در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است و تجهیز آن را برای اسکان زائران برعهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خیل عظیم زائران و عزاداران روزهای پایانی ماه صفر در منطقه ثامن شهرداری تردد و حضور دارند، تصریح کرد: یکی از نقاط عطف عملکرد شهرداری این منطقه، واگذاری امور به شهروندان بوده که شایسته تقدیر است.

کریمدادی افزود: علاوه‌بر این پویش، حتی هتل‌آپارتمان‌های سطح منطقه نیز پای کار آمده و هرکدام در حد وسع و بضاعت خود وارد عرصه خدمت خالصانه به زائران رضوی شده‌اند، برخی، قسمتی از سوئیت‌های خود را رایگان در اختیار زائران قرار داده‌اند.

وی گفت: در منطقه هشت نیز زیرساخت بسیار خوبی برای اسکان اضطراری زائران در پارک جهان‌شهر ایجاد شده است؛ یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص این محل اسکان که باید مورد توجه قرار گیرد، تقویت بُعد مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهروندان است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پای کار بودن تمام نیروهای حوزه خدمات شهری در روزهای پایانی ماه صفر، خاطرنشان کرد: عملکرد معاونت خدمات و محیط‌زیست شهرداری مشهد در این ایام، قابل قبول بوده است؛ امیدوارم تمام این اقدامات و عملکردها منجر به رضایت امام‌رضا (ع) و رضایت زائران امام مهربانی‌ها شود.

کد خبر 607391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.