ضرورت واگذاری زمین‌های ملی دره‌گردو به شهرداری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به لزوم تسریع در اجرای پروژه دره گردو، گفت: واگذاری زمین‌های ملی به شهرداری جهت تسریع عملیات عمرانی در این پروژه امری ضروری است.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم تسریع در اجرای پروژه دره گردو، اظهار کرد: در پروژه دره گردو واگذاری زمین‌های ملی به شهرداری جهت تسریع عملیات عمرانی بسیار مهم بوده، همچنین آغاز جدی عملیات خدمات شهری در گرو مالکیت شهرداری بر این زمین‌ها است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر اراک به طور جدی در حال پیگیری اجرای پروژه است و در سه بخش تملک زمین، اجرای عملیات عمرانی و خدمات شهری به آن می‌پردازد. در حال حاضر عملیات عمرانی این پروژه در حال اجرا است و هنوز وارد مرحله خدمات شهری نشده‌ایم، اما اگر شهرداری بتواند طی سال جاری در مناطقی که طبق نقشه مقرر نیست ساختمانی در آن احداث شود، اقدام به کاشت حدود یک هزار اصله درخت کند، به طور قطع پروژه دره گردو با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک افزود: موضوع دره گردو در دوره پنجم شورای شهر نیز جسته و گریخته پیگیری می‌شد، اما تنها در دوره ششم شورای شهر اجرای این پروژه به طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت؛ به طوری که امسال اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان را به اجرای این پروژه اختصاص داد و یکی از شعارهای تمام اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم ایجاد یک منطقه گردشگری و تفریحی در دره گردو بوده است.

وی اضافه کرد: پروژه دره گردو در اولویت فعالیت‌های شورای اسلامی شهر اراک قرار گرفته است، هر چند در دوره پنجم شورای شهر نیز عملیات اجرایی در رودکنار آغاز شده بود و جلساتی در این زمینه برگزار می‌شد، اما در عمل شورای ششم شهر به پیگیری رفع معارضان این پروژه و تخصیص بودجه برای آن پرداخت و می‌توان گفت تا این لحظه شورای اسلامی شهر مصوبات کارآمدی در این خصوص داشته است، اما تاکنون توقعی که از شهرداری برای اجرای این مصوبات انتظار می‌رفت برآورده نشده است.

عسگری تصریح کرد: در این مرحله از اجرای پروژه دره گردو، قیمت‌گذاری زمین‌هایی که در مالکیت اداره کل راه و شهرسازی بوده، انجام شده است و در انتظار طی شدن روند اداری و در نهایت واگذاری زمین به شهرداری هستیم تا بتوانیم با سرعت و توان بیشتری به پیش‌برد عملیات اجرایی این پروژه بپردازیم.

کد خبر 607363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.