جهاد تبیین از تسخیر ذهن‌ها در فضای مجازی جلوگیری می‌کند

امام جمعه زرین شهر گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای به دنبال آن است اوضاع کشور را غبارآلود و جای حق و باطل را عوض کنند و جهاد تبیین می‌تواند از تسخیر ذهن‌ها در این فضا جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مردم زرین شهر، حفظ امنیت و رعایت اصل حجاب را خط قرمز کشور دانست و اظهار کرد: شاید در کشور شاهد بروز برخی اختلافات و دلخوری‌ها به دلایل مختلف باشیم اما، برای آحاد مردم وجود امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه اگر امنیت کشور از بین برود هیچکس امنیت نخواهد داشت.

وی حفظ هوشیاری و افزایش بصیرت را لازمه جامعه امروز دانست و افزود: اگر در سال‌های گذشته منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین به شکل جدی و عملیاتی دنبال شده بود امروز شاهد بروز خسارت‌های به وجود آمده و فریب جوانان و نوجوانان توسط دشمنان نبودیم.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی به دنبال تسخیر ذهن‌ها هستند، تصریح کرد: امروز دشمنان به این باور دست پیدا کرده‌اند برای رسیده به اهداف شوم خود باید در بین مردم خصوصاً نسل جوان یاس و ناامیدی ایجاد کرده تا در نهایت اراده آنان تضعیف شود.

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای به دنبال آن است اوضاع کشور را غبارآلود و جای حق و باطل را عوض کنند و عوض شدن جای حق و باطل از زمان پیامبر (ص) و امام علی (ع) تا کنون ادامه داشته است و غفلت و بی بصیرتی برخی افراد سبب بروز آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری شده است.

باقریان بصیرت افزایی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با ترفندهای دشمنان دانست و اضافه کرد: افزایش آگاهی و بصیرت افزایی در وضعیت امروز جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه افراد با بصیرت می‌توانند با چشم بینا حقیقت را از میان گرد و غباری که دشمن ایجاد کرده تشخیص داده و در مسیر صحیح گام بردارند.

وی تصریح کرد: چنانچه آحاد مردم و مسئولان بصیرت داشته باشیم در هیچ عرصه‌ای اجازه قدرت‌نمایی به دشمن را نخواهیم داد بر همین اساس باید بصیرت خود را افرایش دهیم و با ولایت پذیری و دشمن شناسی اسیر توطئه‌های دشمنان و فریب خوردگان نشویم.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی نیازمند نقشه راه است، خاطرنشان کرد: غفلت از بصیرت افزایی و عدم توجه به جهاد تبیین باعث بروز فاجعه و عوض شدن جای حق و باطل شد به‌گونه‌ای که در جریان اغتشاشات اخیر شاهد فریب خوردن برخی از جوانان و نوجوانان کشور بودیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود در فضای مجازی میلیاردها دلار خرج می‌کند، متذکر شد: وقتی مسئولان و افرادی که دارای مسئولیت در موضوع جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای هستند در تحقق این مهم کوتاهی و غفلت می‌کنند دشمن بهترین بهره را از این غفلت برای فریب جوانان می‌برد و به راحتی ذهن و فکر نسل جوان را تحت تأثیر قرار می‎‌دهد.

کد خبر 607317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.