ورود مردآهنی به دنیای بازی‌های ویدئویی

جدیدترین خبرهای صنعت گیم از دنیای مارول، وضعیت فعلی ساخت بازی اکشن ماجراجویی Iron Man را مشخص می‌کنند. به‌نظر می‌رسد در حال حاضر این بازی به طور رسمی در مرحله پیش‌تولید خود بوده و به توسعه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پوستر فاش‌شده شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو، دریافت گواهی FCC برای سرفیس پرو ۹، افزایش تبلیغات یوتیوب، بازگشت مرد آهنی به دنیای بازی، مشخصات گوشی وان پلاس ۱۱، خرید و فروش تصاویر تولید شده توسط هوش‌مصنوعی در وب‌سایت‌ها، خواندن پیام اینستاگرام بدون اطلاع فرستنده، انجماد مجدد قطب‌های زمین با پخش گوگرد دی‌اکسید در جو، دستکش هوشمند اپل و بهره‌مندی آیفون ۱۴ از مودم ماهواره‌ای کوالکام جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

پوستر فاش‌شده شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

پوستر جدیدی از سری شیائومی ۱۳ فاش شده است که ظاهر جلو و پشت این دو گوشی را به‌نمایش می‌گذارد. طبق شایعات این محصولات احتمالاً با نمایشگر OLED و پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ وات عرضه خواهند شد.

دریافت گواهی FCC برای سرفیس پرو ۹

سرفیس پرو ۹ مایکروسافت ماه آینده میلادی با نسخه 22H2 سیستم‌عامل ویندوز ۱۱، تراشه 5G، وای‌فای ۶ و پردازنده اینتل و ARM رونمایی می‌شود. به‌نظر می‌رسد که کانفینگ‌های متنوعی از این دستگاه با پردازنده اینتل عرضه خواهند شد. احتمالاً تجهیز سرفیس پرو ۹ به پردازنده ARM، دوران محصولات سری سرفیس پرو ایکس را به پایان می‌رساند.

اطلاعات موجود در دیتابیس کمیسیون فدرال ارتباطات اعلام می‌کند که سرفیس ۹ پرو مایکروسافت قطعاً در دسته گوشی‌های هوشمند جای نمی‌گیرد. انتظار می‌رود این محصول در مقایسه با نسل قبل عمر باتری قوی‌تری داشته باشد و قدرت پردازشی بیشتری ارائه دهد.

پیش‌بینی می‌شود سرفیس پرو جدید از ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره‌مند باشد. گفته می‌شود مایکروسافت بر کانفینگ دیگری از سرفیس پرو ۹ با ۳۲ گیگابایت حافظه رم کار می‌کند. مایکروسافت احتمالاً ماه آینده میلادی رویدادی برای رونمایی جدیدترین محصولات خانواده سرفیس برگزار خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود سرفیس پرو جدید از ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره‌مند باشد. گفته می‌شود مایکروسافت بر کانفینگ دیگری از سرفیس پرو ۹ با ۳۲ گیگابایت حافظه رم کار می‌کند. مایکروسافت احتمالاً ماه آینده میلادی رویدادی برای رونمایی جدیدترین محصولات خانواده سرفیس برگزار خواهد کرد.

افزایش تبلیغات یوتیوب

نمایش یک یا دو آگهی قبل از پخش هر ویدئو در یوتیوب عادی است، تبلیغات کوتاه در این پلتفرم تا آخر پخش می‌شود، درحالی‌که کاربران می‌توانند آگهی‌های طولانی‌تر را پس از چند ثانیه متوقف کند، البته این امکان در صورتی فعال خواهد بود که آپلودکننده ویدئو آن را فعال کرده باشد. در بعضی موارد، کاربران اعلام کرده‌اند طی وقفه میان ویدئوها، به جای دو آگهی، پنج مورد برای آن‌ها پخش شده است تعدادی از کاربران نیز گزارش کرده‌اند که هنگام تماشای یک ویدئو حداکثر تا ۱۰ تبلیغ برای آن‌ها به نمایش درآمده است.

گروهی دیگر از کاربران اعلام کرده‌اند که هنگام پخش ویدئوهای یوتیوب با تبلیغات بیشتری مواجه شده‌اند. گزارش‌هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ویدئوهای این پلتفرم هر چند دقیقه یک بار با وقفه‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند. علاوه بر این، امکان گذر کردن از این آگهی‌ها در اکثر مواقع وجود ندارد و کاربران باید به اجبار آن‌ها را تا انتها تماشا کنند. تبلیغات عادی یوتیوب که امکان رد کردن آن‌ها وجود نداشت، معمولاً فقط تا پنج ثانیه پخش می‌شدند. بدین ترتیب، یک وقفه تبلیغاتی با ۱۰ آگهی پنج ثانیه‌ای معادل ۵۰ ثانیه خواهد بود که این میزان از حجم آگهی در مقایسه با آنچه هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب به آن عادت کرده بودیم، بسیار زیاد است.

مرد آهنی وارد دنیای بازی‌های ویدئویی می‌شود

جدیدترین خبرهای صنعت گیم از دنیای مارول، وضعیت فعلی ساخت بازی اکشن ماجراجویی Iron Man را مشخص می‌کنند. به‌نظر می‌رسد در حال حاضر این بازی به طور رسمی در مرحله پیش‌تولید خود بوده و به توسعه ادامه می‌دهد. در حقیقت «مارول اینترتینمنت» (Marvel Entertainment) و «استودیوی موتیو الکترونیک آرتز» (Motive Studio EA) تأیید کردند که یک عنوان جدید از شخصیت «مرد آهنی» (Iron Man) داستان‌های مارول که اخیراً شایعه شده بود، به‌طور رسمی در حال توسعه است. طبق شایعات مطرح شده، این بازی به سبک اکشن ماجراجویی سوم شخص تک‌نفره خواهد بود که دارای داستانی اصلی است.

مشخصات گوشی وان پلاس ۱۱

با افشای مشخصات وان‌پلاس ۱۱ پرو مشخص شد پرچم‌دار آینده این شرکت به تراشه Snapdragon 8 Gen 2، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حسگر یک اینچی سونی مجهز خواهد بود. اوایل ماه جاری شاهد انتشار رندرهایی از وان‌پلاس ۱۱ پرو بودیم. این محصول که جایگزین وان‌پلاس ۱۰ پرو است، احتمالاً قدرتمندترین پرچم‌دار شرکت سازنده خواهد بود. حال مشخصات گوشی هوشمند آینده وان‌پلاس منتشر شده و اطلاعات آن در اختیار کاربران قرار داده است.

خرید و فروش تصاویر تولید شده توسط هوش‌مصنوعی در وب‌سایت‌ها

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی (AI) به صورت انبوه در وب‌سایت‌های عکس سهام مانند Shutterstock، iStock و Adobe Stock به فروش می‌رسند. دیگر زمان آن گذشته که این تصاویر به‌صورت پراکنده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار بگیرد بلکه امروزه تصاویر تولید شده توسط هوش‌مصنوعی به یک اقتصاد تبدیل شده است.

خواندن پیام اینستاگرام بدون اطلاع فرستنده

آسان‌ترین و بی‌دردسرترین روشی که می‌توانید از طریق آن پیام دایرکت خود را بخوانید، ولی فرستنده متوجه نشود شما پیامش را مطالعه کرده‌اید، مطالعه از طریق اعلان یا نوتیفیکیشن است. در صورتی که پیام ارسالی بیش از حد طولانی است و تنها پیش نمایشی از آن را می‌بینید، بهتر است آن را نگه داشته و به پایین بکشید تا تمام پیام را در صفحه نمایش دهد.

یکی دیگر از روش‌های مطالعه پیام بدون اطلاع فرستنده، ایجاد محدودیت برای وی از طریق تنظیمات اینستاگرام است. در صورتی که کاربر را محدود کنید، پیام‌های وی به تب دوم یا درخواست‌های پنهان شده می‌رود و می‌توانید از آنجا و بدون اطلاع فرستنده پیامش را بخوانید. در این روش می‌توانید پس از نگاه کردن به پیام مخاطب، آن را تأیید یا رد کنید و در صورتی که آن را تأیید کنید مخاطب متوجه می‌شود که پیامش را خوانده‌اید.

انجماد مجدد قطب‌های زمین با پخش گوگرد دی‌اکسید در جو

دانشمندان می‌خواهند گوگرد دی‌اکسید را به جو زمین بپاشند تا قطب‌های آن را دوباره منجمد کنند. دانشمندان طرحی بحث‌برانگیز ارائه کرده‌اند که به موجب آن جت‌های بلند پروازی شبیه به KC-135R اصلاح‌شده آمریکایی می‌توانند ذرات هوا پخش میکروسکوپی را به جو زمین اسپری کنند تا قطب‌های شمال و جنوب زمین را دوباره منجمد کنند.

تحقیقات اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که این روش، عملی و نسبتاً ارزان خواهد بود. این طرح که تحت عنوان یک فناوری بحث برانگیز در مورد مداخله جوی به نام تزریق هوا پخش استراتوسفر(SAI) قرار می‌گیرد به جای مداخله جهانی، فقط مناطق زیرقطبی را هدف قرار می‌دهد.

دستکش هوشمند اپل چیست؟

به نظر می‌رسد که پتنت جدید اپل دستکش هوشمندی را برای تسهیل تایپ کردن با آیپد نشان می‌دهد. پتنت جدید اپل قصد دارد با استفاده از آناتومی انگشتان دست انسان، تجربه ناخوشایند نوشتن بر صفحات لمسی و مشکلات ناشی از آن را از بین ببرد. اپل پتنت جدید خود را با عبارت "سیستم‌هایی برای اصلاح حس انگشت هنگام فشار دادن انگشت‌ها بر صفحات لمسی" معرفی کرد و در نظر دارد با افزایش اثر بالشتکی که توسط پدهای درون دستکش به انگشت کاربر وارد می‌شود، تأثیر ضربه زدن بر صفحه‌نمایش را به تجربه‌ای روان‌تر برای کاربر تبدیل کند.

بهره‌مندی آیفون ۱۴ از مودم ماهواره‌ای کوالکام

شرکت اپل اخیراً جدیدترین سری آیفون‌های خود را رونمایی کرده است؛ با استفاده از امکانات جالب این گوشی‌ها در مکان‌های فاقد دسترسی به اینترنت و سیگنال شبکه‌های موبایلی، می‌توان با اتصال به ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کرد.

شرکت اپل ماه جاری اعلام کرد که همه مدل‌های آیفون ۱۴ از سخت‌افزار جدیدی بهره می‌برند که امکان دسترسی به سرویس ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری را فراهم می‌کند. این شرکت قصد دارد با انتشار به‌روزرسانی ماه نوامبر، قابلیت ذکر شده را بر جدیدترین نسل آیفون‌های خود فعال کند. اگرچه شرکت سازنده جزئیاتی از سخت‌افزار اختصاصی سری آیفون ۱۴ ارائه نکرده است، بررسی‌های iFixit نشان می‌دهد که این گوشی‌ها از مودم کوالکام X65 استفاده می‌کنند.

کد خبر 607206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.