سوءاستفاده کنندگان جای شهید را با شیاد عوض نکنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نباید اجازه دهیم حقایق را وارونه جلوه دهند و واقعیت را برای مردم تحریف کنند و از کاه کوه بسازند. این مسائل بزرگترین خطایی است که گاهی در طول تاریخ رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در آئین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای شهر اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: خداوند منان را سپاسگزارم که این توفیق را به اینجانب عنایت فرموده تا در آغاز هفته مبارک دفاع مقدس و زمان گرامیداشت یاد شهیدان و ایثارگران و جان باختگان هشت سال دفاع مقدس در جمع با صفای برادران و خواهران و خانواده معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان و مردم استان اصفهان حضور پیدا کنم؛ همچنین یاد شهدا به‌ویژه فرماندهان عالیقدر جبهه‌های شهادت، مقاومت، عزت، شرف و علمای بزرگ و نیز عالم فرزانه آیت الله ناصری که چندی پیش ملت ایران را عزادار کرد، گرامی بدارم.

وی ادامه داد: طی دو هفته گذشته و دو هفته آینده شاهد شرایط و موضوعات بسیار مهمی در کشور، منطقه و جهان هستیم که یکی از آن‌ها چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس است؛ در کنار این مسائل بسیار مهم در سرنوشت ملت، غرب آسیا، دنیای اسلام و بشریت تأثیرگذار است. برخی از مسائل مطرح می‌شود که ملت ما و جبهه مقاومت را آزرده می‌کند و در مقابل جبهه کفر و استکبار را به جشن و پایکوبی وا می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ملت شریف ایران به ویژه مردم اصفهان در همه صحنه‌ها حضور داشتند، تصریح کرد: مردم استان اصفهان باید ابعاد تمام مسائل را به صورت حکیمانه رصد کنند و نقشه راهی که امام (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند را پیش بگیرند. باید بتوانیم برای آینده امروز و فردا و هزاره سوم نقشه جدیدی ایجاد کنیم و سهم خود برای انقلاب، اسلام و تاریخ ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط حساسی به سر می‌بریم که آگاهی، بصیرت، هوشیاری، آینده پژوهی، شناخت دوست و دشمن، نقاط ضعف و قوت و صدها مسئله خرد و کلان دیگر برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس، نیروهای مسلح و رسانه‌های داخلی و خارجی لازم است. باید در این برهه حساس مسیری حکیمانه ترسیم کنیم و برای تداوم، تقویت، عزت و اقتدار امت اسلامی و اینکه این پرچم را به امام عصر (عج) برسانیم آمادگی لازم داشته باشیم.

سوءاستفاده کنندگان جای شهید را با شیاد عوض نکنند

دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمنان، اغتشاش‌گران، آشوب‌گران، فتنه‌گران و سوءاستفاده کنندگان به مسائل دامن نزنند و جای شهید را با شیاد عوض نکنند و نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل نکنند، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم حقایق را وارونه جلوه دهند و واقعیت را برای مردم تحریف کنند و از کاه کوه بسازند. این مسائل بزرگترین خطایی است که گاهی در طول تاریخ رخ داده است. امروز هم اگر این اشتباه‌ها دوباره رخ دهد آثار تلخی برای امروز و فردای آیندگان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه جریان راهپیمایی اربعین عظمت بی‌نظیری بود که بیش از سه میلیون نفر از ایران در این راهپیمایی شرکت کردند، تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم جهان از ۸۰ کشور در این راهپیمایی حضور پیدا کردند؛ در حالی که چندین میلیون نفر در این راهپیمایی حضور داشتند، اما کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ نداد و سفره احسان پهن بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سمرقند و عضویت ایران در شانگهای اظهار کرد: باید در برابر یکجانبه گرایی غرب و آمریکا قدرتی تشکیل دهیم تا قدرت اهریمنی شیطان بزرگ را به زمین بزنیم. غربی‌ها می‌خواهند ما را در خود هضم کنند. باید با داشتن روابط سیاسی و اجتماعی با کشورهای عضو شانگهای قدرت رویارویی در برابر قدرت دلار و اهریمنی تشکل دهیم.

وی با بیان اینکه باید مواضع خود را به صورت حکیمانه در خصوص برجام و حقوق ملت ایران در داشتن انرژی هسته‌ای حفظ کنیم، گفت: در شرایطی کنونی دشمنان ما حادثه‌ای را بزرگ‌نمایی می‌کنند و شبکه‌های استکباری به آن دامن می‌زنند و جوسازی می‌کنند. این در حالی است که اسرائیلی‌ها دست به کشتار ۲۵۰۰ کودک می‌زنند، اما هیچ‌کس بزرگ‌نمایی نمی‌کند.

دری نجف آبادی افزود: دشمنان هرروز به دنبال بهانه‌های مختلف هستند تا مسئله سازی کنند و اجازه ندهند انقلابی که بر مبنای خون شهدا و ایمان، ولایت، امامت و عدالت پایه گذاری شده است ماندگار باشد و قصد به آشوب کشیدن کشور را دارند. ایران دشمنان قسم خورده‌ای دارد که برای هر اتفاق علیه ملت ایران سوژه سازی کند.

هرکجا قدم‌های ما بلرزد دشمن سوءاستفاده می‌کند

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواستند از روز اول انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاومت تشکیل شود، اما عنایت خداوند بر سر این ملت است، ادامه داد: هفته آینده ارتحال خاتم انبیا، ایام شهادت نورانی سبط اکبر امام مجتبی (ع) و حضرت ثامن الائمه (ع) را در پیش‌رو داریم. ملت شریف ایران در هفته دفاع مقدس باید قدرشناس فداکاری‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته نکات ارزنده‌ای فرمودند؛ یکی از درس‌های بزرگ دفاع مقدس مسئله مقاومت و دفاع بازدارنده است که ملت ما همواره در مقاومت و دفاع بازدارنده، پیروزی به عرصه آورده است. امروز هم یکی از بزرگترین رمزهای موفقیت ما دفاع و مقاومت جانانه و مردانه است. هرکجا قدم‌های ما بلرزد دشمن سوءاستفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: اصفهان پایگاه اهل بیت، ولایت، امامت، عزت و شرف و اقتدار است؛ مردم غیرتمند اصفهان باید در همه لحظات آمادگی مضاعفی در پیش‌برد اهداف و آرمان‌های والای انقلاب، امامت و اهل بیت داشته باشند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: مسئله مقاومت درس بزرگی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید کردند، آن‌جا که صبر، استقامت و مقاومت باشد دشمنان به زانو در خواهد آمد و آنجا که ضعف و سستی باشد دشمنان خشنود خواهند شد. باید همچنان در راستای ناامید کردن دشمن تلاش کنیم. اقداماتی که مزدوران، اجانب و برخی فریب خوردگان انجام می‌دهند دشمنان را امیدوار می‌کند. خیانتی بزرگ است که ما دشمنان را امیدوار کنیم و سیلی به صورت خود بزنیم.

نقش ملکه انگلیس در جنایت‌های دنیا

وی با بیان اینکه غربی‌ها باید پاسخگوی جنایت‌های خود باشند، گفت: از کودتای ۲۸ مرداد تا به امروز نقش ملکه انگلستان در همه جنایت دنیا و ایران چقدر بوده است؟ تانک به ما فروختند، اما آن‌ها را به عراقی‌ها تحویل دادند و خسارت آن را پس از ۵۰ سال پرداخت کردند اینان دوست و خیرخواه ما هستند؟ آیا شبکه‌های معاند دلسوز و خیرخواه ملت ایران می‌شوند؟

امام جمعه اراک افزود: برخی به دنبال بهانه و فرصت هستند تا همه خدمات و زحمات و افتخارات و فداکاری‌ها را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه در زمینه جهاد تبیین که فرمان مقام معظم رهبری است سهل انگاری کردیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، خانواده‌ها و رسانه‌های ملی باید زبان حکمت و درایت داشته باشند، این انقلاب و خون شهدا امانت بزرگی در دست ما است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: شهر اصفهان به تنهایی بیش از هشت هزار شهید و استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار شهید و قریب به ۸۰ هزار شهید، آزاده، مجروح و جانباز به غیر از خواهران و برادرانی که جنگ را پشتیبانی کردند تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کد خبر 607192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.