برنامه شهرداری ساوه برای کنترل سگ‌های ولگرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه گفت: ازدیاد سگ‌های بدون‌صاحب موجب شده است تا شهرداری تعداد پیمانکاران را افزایش دهد و برنامه‌هایی برای کنترل آن‌ها در نظر بگیرد.

محمود ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری ساوه در سال‌های گذشته با هدف ارتقای ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و بدون صاحب را براساس تفاهمنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر به صورت مستمر انجام می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل ازدیاد سگ‌های بدون‌صاحب، بیشتر همشهریان‌معترض هستند؛ بنابراین شهرداری تعداد پیمانکاران را افزایش داده است و بر اساس قرارداد منعقد شده با دو پیمانکار مجرب، طرح ویژه زنده‌گیری این سگ‌ها آغاز شده است و تا پایان جمع‌آوری این حیوانات ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه خاطرنشان کرد: این پیمانکاران طرح زنده‌گیری سگ‌ها را انجام و این حیوانات را به مجموعه‌ای برای نگهداری سگ‌ها بدون‌صاحب تحویل می‌دهند.

ذوالفقاری ادامه داد: پس از آن این حیوانات به افرادی که متقاضی سگ‌ها برای نگهبانی و گله‌داری هستند، با انجام واکسیناسیون واگذار می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد سگ‌ها بیشتر شده است و روزانه تا ۱۲ سگ از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه با بیان اینکه ماه گذشته حدود ۲۰۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری شد، افزود: در خصوص تغذیه سگ‌ها با چند رستوران رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم تا پسماندهای غذایی خود را در اختیار ما قرار دهند.

کد خبر 607168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.