احیای بازار قدیمی ورزنه/ کیاشهر؛ رتبه نخست تفکیک زباله

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تجربه گلشهر از طراحی نوین آبیاری فضای سبز»، «استخراج بیش از ۳۰ هزار تن سنگ از معدن شهرداری / ‏جداسازی آب فضای سبز از آب شرب»، «بازار قدیمی ورزنه احیا می‌شود»، «کسب رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری کیاشهر»، «اجرای ۲ هزار تن آسفالت در سطح شهر»، «گلایه روستانشینان گلپایگان به خلع‌ید زمین‌های کشاورزی»، «رنگ‌آمیزی تیرهای چراغ برق سطح شهر بروجرد»، «پیاده‌روهای پلکانی باغبادران مناسب سازی می‌شود»، «فومن؛ جولانگاه مسافرکش‌های غیرمجاز»، «خانواده شهدا مایه برکت نظام اسلامی هستند» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

تجربه گلشهر از طراحی نوین آبیاری فضای سبز

«تجربه گلشهر از طراحی نوین آبیاری فضای سبز» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی فضای سبز شهری مدنظر قرار بگیرد، سیستم آبیاری آن است. انتخاب طرحی مناسب برای آبیاری فضای سبز می‌تواند تأثیر بسزایی بر کاهش استفاده از منابع آبی در شرایط بحران کمبود آب و خشکسالی داشته باشد؛ بنابراین نیاز است مدیران شهر پیش از طراحی سیستم آبیاری نکاتی را در نظر بگیرند و با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنند.

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر اظهار می‌کند: سیستم آبیاری فضای سبز گلشهر ناقص است، به منظور تحت فشار کردن این سیستم آبیاری جلساتی را با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برآوردهای مالی پروژه بسیار زیاد است.

رسول انصاری، مسئول فضای سبز شهرداری گلشهر نیز در این خصوص می‌گوید: فضای شهری گلشهر طبق برنامه هر هشت روز یک بار آبیاری می‌شود و نظارت کاملی روی آبیاری آن داریم.

مهدی قیصری، دانشیار گروه مهندسی آب دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح می‌‎کند: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه فضای سبز شهری در شرایط کمبود آب، توجه نکردن به مدیریت آبیاری در فضای سبز شهری است، عموماً تمرکز مدیریت شهری روی تأمین منابع آبی جدید یا انتقال آب است، البته این دو مورد نیز لازم است، اما کافی نیست.

استخراج بیش از ۳۰ هزار تن سنگ از معدن شهرداری / ‏ جداسازی آب فضای سبز از آب شرب

«استخراج بیش از ۳۰ هزار تن سنگ از معدن شهرداری / ‏‬ جداسازی آب فضای سبز از آب شرب» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

خمین زادگاه امام خمینی (ره) همچون نگینی درخشان در جنوبی‌ترین نقطه استان مرکزی قرار گرفته است. ناهمواری‌های شمال غربی خمین ادامه رشته کوه‌های زاگرس و مهم‌ترین کوه‌های شهر خمین بوجه و هفت‌سواران است. کوه بوجه در جنوب شهر خمین به شکل مخروطی خودنمایی می‌کند و مکانی برای نمایش فرهنگ و آداب و رسومی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ این سرزمین و مردمان آن دارد.

حمید احمدی، سرپرست شهرداری خمین با اشاره به میزان تولیدات معدن شهرداری می‌گوید: امسال ۳۰ تا ۳۵ هزار تن از سنگ لاشه استخراج شده و معدن شهرداری خمین برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری مورد استفاده قرار گرفته است.

بازار قدیمی ورزنه احیا می‌شود

حامد اخگر، شهردار ورزنه گفت: بازارچه‌های سنتی و بافت تاریخی شهر از لحاظ توسعه ادواری هسته اولیه را تشکیل می‌دهد و احیای آن‌ها در دستور کار شهرداری است.

کسب رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری کیاشهر

مرتضی عاطفی، شهردار بندر کیاشهر گفت: طی فرآیند پایش عملکرد شهرداری‌های استان گیلان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ توسط کارگروه پسماند استان، امسال شهرداری کیاشهر با روزانه پنج درصد تفکیک پسماند خشک، مقام نخست را کسب کرد.

اجرای ۲ هزار تن آسفالت در سطح شهر

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر گفت: در سال‌جاری دو هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر اجرا شده است و هشت هزار تن دیگر نیز پخش می‌شود.

گلایه روستانشینان گلپایگان به خلع‌ید زمین‌های کشاورزی

«گلایه روستانشینان گلپایگان به خلع‌ید زمین‌های کشاورزی» از اخبار پربازدید این هفته سرویس شهرهای ایران بود.

ساکنان روستاهای گلپایگان می‌گویند سال‌ها است در زمین‌های اطراف روستا کشت‌وکار می‌کنیم، اما مسئولان می‌گویند این اراضی ملی است، اگر زمین‌های کشاورزی گرفته شود، معیشت و اقتصاد جوان‌هایی که شغل کشاورزی را انتخاب کرده‌اند از بین می‌رود و آنان مجبور به مهاجرت می‌شوند.

امیرمسعود شهبازی، مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان اظهار کرد: موضوع در خصوص اراضی است که کشاورزان از بیش از ۳۰ تا ۵۰ سال گذشته تاکنون در آن محصول کشت می‌کرده‌اند. این زمین‌ها سند ندارد و حدفاصل مرز روستاها و مراتع و بیابان‌ها قرار دارد.

رنگ‌آمیزی تیرهای چراغ برق سطح شهر بروجرد

داوود گودرزی، رئیس اداره زیباسازی شهرداری بروجرد گفت: با هدف زیباسازی و استفاده شهروندان از محیط شهری عملیات رنگ‌آمیزی تیرهای چراغ برق سطح شهر در حال انجام است.

پیاده‌روهای پلکانی باغبادران مناسب‌سازی می‌شود

حجت‌الله امینی، شهردار باغبادران گفت: به دلیل وجود پیاده‌روهای پلکانی در سطح شهر، مکان مناسبی برای تردد معلولان و افراد مسن که عمدتاً از پیاده‌روها استفاده می‌کنند وجود ندارد؛ بنابراین مدیریت شهری تلاش کرده است طرح‌های تفکیکی برای ساماندهی معابر شهری را در دستور کار قرار دهد.

فومن؛ جولانگاه مسافرکش‌های غیرمجاز

«فومن؛ جولانگاه مسافرکش‌های غیرمجاز» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

حضور تعداد زیادی مسافرکش غیرمجاز در شهر فومن، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل شهری ایجاد کرده و موجب کسادی کسب‌وکار رانندگان تاکسی شده است.

جواد جباری، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن می‌گوید: مسافرکش‌های شخصی و غیرمجاز یکی از معضلات بزرگ این شهر است و این رانندگان باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

سیامک احمدزاده، رئیس شورای اسلامی شهر فومن می‌افزاید: طی سال‌های گذشته حضور مسافرکش‌های شخصی در فومن همواره یکی از مشکلات این شهر بوده است و در حال حاضر حدود یکصد راننده غیرمجاز در خطوط فومن به قلعه رودخان، ماسوله، شفت، صومعه سرا و رشت اقدام به مسافرکشی می‌کنند و مشکلاتی را برای کسب و کار تاکسیرانان فومن ایجاد کرده‌اند.

خانواده شهدا مایه برکت نظام اسلامی هستند

محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه گفت: خانواده شهدا و ایثارگران مایه خیر، برکت و افتخار برای نظام جمهوری اسلامی هستند و مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

کد خبر 607121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.