۱۶۰ پارکبان در حوزه ترافیکی به پلیس‌ راه کمک خواهند کرد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد ضمن اشاره به آمادگی کامل حوزه حمل‌ونقل برای خدمات‌رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر، گفت: ۱۶۰ پارکبان در حوزه ترافیکی به پلیس راهور کمک خواهند کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدخلیل منبتی با تشریح اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در ایام پایانی صفر، اظهار کرد: با توجه به‌پیش‌بینی حضور تعداد زیادی زائر طی چند روز آینده در مشهد هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس‌راه و اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمات‌رسانی بهتر انجام‌شده است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی حوزه حمل‌ونقل در اربعین، افزود: اتوبوس‌هایی که به عراق اعزام‌شده بود، پس از کمک به انتقال زائران در مرز مهران، روز گذشته به مشهد بازگشت و برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام پایانی صفر به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: در روز اربعین با استفاده از ۳۰ دستگاه میدل‌باس جدید به‌صورت رایگان به زائران رضوی سرویس‌دهی شد که این اقدام در روز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در معابر اطراف حرم مطهر اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در ایام اربعین با آن روبه‌رو بودیم برخی موضوعات در حمل‌ونقل برون‌شهری بود که برای رفع مشکل به دستور شهردار و با هماهنگی پلیس راه به‌وسیله ۴۰ دستگاه اتوبوس حدود ۱۲۰۰ زائر را به نقاط مختلف جابه‌جا کردیم.

منبتی با اشاره به مشکلاتی که از سوی بعضی موکب‌ها در حوزه ترافیک ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی موکب‌ها پذیرایی خود را به داخل خیابان می‌آورند که همین امر مشکلات ترافیکی به دنبال دارد، لذا از موکب‌داران درخواست داریم تا این موارد را مدنظر قرار دهند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به تأمین پارکینگ برای ایام پایانی صفر نیز گفت: برای این ایام ۱۴ هزار جای پارک تأمین‌شده است که بخش زیادی از آن در بافت مرکزی شهر هستند، اما معتقدیم هرچقدر هم که پارکینگ اضافه کنیم کم است و تنها مردم را تشویق می‌کند با خودروی شخصی به حرم مطهر مشرف شوند.

منبتی با بیان اینکه ۱۶۰ پارکبان در حوزه ترافیکی به پلیس راهور کمک خواهند کرد، اضافه کرد: باید به دنبال ساخت پارک‌سوارها باشیم تا زائران و مجاوران خودرو خود را پارک و با حمل‌ونقل عمومی به حرم مشرف شوند که این موضوع یکی از برنامه‌های آینده حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمات می‌کند، اظهار کرد: همچنین با توجه به حجم بالای موضوعات ترافیکی، با هماهنگی‌های انجام شده ۱۶۰ نیروی پارکبان شهردار به پلیس راه در ایام پایانی ماه صفر کمک خواهند کرد.

کد خبر 607115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.