جمع‌آوری احشام سرگردان در سطح شهر لوندویل

شهردار لوندویل گفت: شهرداری در صورت مشاهده احشام سرگردان در سطح شهر، آن‌ها را جمع‌آوری و با معرفی صاحبان احشام به مراجع قضائی، نسبت به جبران خسارت وارده به فضای سبز و تاسیسات شهری اقدام می‌کند.

نعمت یاورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر ساله پس از برداشت محصول برنج در گیلان، دامداران احشام خود را در مزارع کشاورزی رهاسازی می‌کنند که متأسفانه احشام در بسیاری از مواقع وارد محیط شهری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه لوندویل در جاده ترانزیتی رشت به آستارا قرار دارد و تعداد زیادی از خودروهای اهالی منطقه و مسافران از این خیابان عبور می‌کند، بنابراین ورود احشام در این جاده موجب تصادفات متعدد شده است.

شهردار لوندویل خاطرنشان کرد: طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، رها کردن احشام در سطح شهر عملی غیرقانونی و غیر بهداشتی است و این اقدام در بسیاری از مواقع باعث خسارت جانی و مالی به شهروندان و مسافران می‌شود.

یاورپور با بیان اینکه ورود احشام سرگردان به داخل شهر، باعث ریختن فضولات آن‌ها در معابر، آلودگی محیط شهری، از بین رفتن فضای سبز، گل‌ها، گیاهان و درختچه‌های بلوارها و میادین و خسارت به اموال عمومی می‌شود، تاکید کرد: به منظور حفظ فضای سبز و پاکیزه نگهداشتن محیط شهری، شهروندان و روستاییان در نگهداری احشام خود دقت لازم را داشته باشند و از ورود آن‌ها به محدوده شهری جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری در صورت مشاهده احشام سرگردان در سطح شهر، آن‌ها را جمع‌آوری کرده و با معرفی صاحبان احشام به مراجع قضائی نسبت جبران خسارت وارده به فضای سبز و تأسیسات شهری اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 607110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.