از ورود اتوبوس‌های جدید به اصفهان تا برگزاری «گمبرون شهر» در بندرعباس

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «از طنین مهر در اصفهان تا میزبانی از اتوبوس‌های جدید»، «قابلیت‌های جدید به سامانه «اصرو» اضافه می‌شود»، «فرش قرمز ستاد مهر اصفهان برای بازگشایی مدارس»، «آغاز طرح پاکسازی در منطقه ۵ اهواز»، «آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای «گمبرون شهر» تا پایان شهریورماه»، «ترمیم و بهسازی ۴۰ هزار مترمربع پیاده‌رو در اراک»، «زنگ مهر در کرج»، «آیا کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌تواند رأی دیوان عدالت اداری را نقض کند؟»، «قرارداد خرید ۲۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت» و «زیرساخت هوشمندسازی در سازمان حمل‌ونقل بار اصفهان فراهم شد» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

از طنین مهر در اصفهان تا میزبانی از اتوبوس‌های جدید

«از طنین مهر در اصفهان تا میزبانی از اتوبوس‌های جدید» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه به احترام مردم اصفهان روز چهارشنبه سی‌ام شهریورماه برگزار شد؛ در این آئین ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ و برای نخستین بار ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک «میدل‌باس» به عنوان ناوگان جدید در شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند، همچنین ۲۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و آماده‌سازی شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این اتوبوس‌های آماده‌سازی شده از حدود چهار سال گذشته به دلایل مختلف زمین‌گیر شده بود و به همت شرکت واحد اتوبوسرانی به‌ویژه کارکنان معاونت فنی برای استفاده شهروندان مهیا شد؛ از اتوبوس‌های تازه‌نفس، ۱۲ دستگاه اتوبوس از شرکت اسکانیا و مابقی از شرکت ایران‌خودرو دیزل است که اتوبوس‌های شرکت اسکانیا از ۱۷۳ دستگاهی است که با کمک دولت خریداری شده است.

قابلیت‌های جدید به سامانه «اصرو» اضافه می‌شود

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «قابلیت‌های جدید به سامانه «اصرو» اضافه می‌شود» بود.

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: اپلیکیشن «اصرو» به‌عنوان سامانه هوشمند حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان، قابلیت‌های متنوعی دارد که در فاز نخست قابلیت موقعیت‌یابی اتوبوس‌ها راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: قابلیت‌های جدیدی به سامانه «اصرو» اضافه می‌شود که ازجمله آن می‌توان به کیف پول الکترونیک برای خرید بلیت اتوبوس، مشاهده کرایه اتوبوس به تفکیک خطوط و مدیریت آنلاین مکان اتوبوس‌ها با توجه به تراکم جمعیت در نقاط مختلف شهر توسط اپراتور اشاره کرد.

فرش قرمز ستاد مهر اصفهان برای بازگشایی مدارس

«فرش قرمز ستاد مهر اصفهان برای بازگشایی مدارس» یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

ستاد مهر برای آماده‌سازی شهر پیش از بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، به صورت بین‌بخشی با حضور شهرداری، اداره آموزش‌وپرورش و پلیس راهور تشکیل شد تا زیرساخت‌های لازم در شهر را برای تردد دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کند.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه دستورالعمل بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید به مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان ابلاغ شده است، گفت: هرس و فرم‌دهی پرچین‌های درختان به‌ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر، بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس طبق دستورالعمل‌ها، نظافت و پاکیزگی ویژه محیط اطراف مدارس از جمله مفاد این دستورالعمل است.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به شعار ستاد مهر امسال مبنی بر «تمام شهر مدرسه است»، اظهار کرد: تمام خیابان‌های شهر که پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است، برای تردد سریع‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر دانش‌آموزان به محل کسب علم آماده شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس، تصریح کرد: ایجاد و رنگ‌آمیزی ۳۳۹ گذرگاه عابرپیاده در سطح مدارس و تقاطع‌های سطح شهر اصفهان، رنگ‌آمیزی ۲۷ هزار و ۳۵۰ متر از جداول حاشیه مدارس و تقاطع‌ها و خط‌کشی طولی بالغ بر ۴۱۸ هزار متر از معابر شهری اصفهان بخشی از اقدامات انجام برای سال تحصیلی جدید شده است.

فرهاد کاوه‌آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا چند سالی در تعطیلی کامل قرار داشت، امسال با بازگشایی مدارس باید به رعایت نکات ایمنی توجه بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه هنوز ویروس کرونا از بین نرفته است و والدین باید دانش‌آموزان را برای قطع زنجیره آن واکسینه کنند، ادامه می‌دهد: لازم است که موارد بهداشتی توسط این دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه به‌طور کامل رعایت شود.

آغاز طرح پاکسازی در منطقه ۵ اهواز

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «آغاز طرح پاکسازی در منطقه ۵ اهواز» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

آرش دُر، مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز گفت: به منظور حفظ بهداشت، ایمنی، زیباسازی منظر شهری و ایجاد نقش پیشگیرانه جهت جلوگیری از انباشت نخاله‌های جدید، طرح جمع‌آوری نخاله‌های سطح منطقه پنج شهرداری اهواز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح پاکسازی و نخاله‌برداری در سطح این منطقه آغاز شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی انجام شده در محله‌ها، جمع‌آوری نخاله‌ها بر اساس زمان‌بندی به وسیله ماشین‌آلات سنگین انجام می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای «گمبرون شهر» تا پایان شهریورماه

«آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای «گمبرون شهر» تا پایان شهریورماه» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مریم پاسالار، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس گفت: نخستین جشنواره رسانه‌ای «گمبرون شهر» با موضوعاتی همچون محیط زیست، عمران و آبادانی، شهر هوشمند و الکترونیک، هویت و کالبد شهری، فرهنگ شهروندی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای «گمبرون شهر» تا پایان شهریورماه سال جاری است.

ترمیم و بهسازی ۴۰ هزار مترمربع پیاده‌رو در اراک

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «ترمیم و بهسازی ۴۰ هزار مترمربع پیاده‌رو در اراک» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

مجتبی قاسمی، مدیر منطقه دو شهرداری اراک از ترمیم و بهسازی ۴۰ هزار مترمربع پیاده‌رو در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: توزیع ۳۵ تن آسفالت در بن‌بست آخوندی خیابان فردوسی و پیاده‌راه ایستگاه اتوبوس بیمارستان امام خمینی (ره) محقق شد.

زنگ مهر در کرج

«زنگ مهر در کرج» یکی دیگر از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

این روزها شهر کرج همچون سایر شهرهای کشور، رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفته است. کمتر از یک هفته به آغاز ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس باقی مانده است و شهرداری در کنار دیگر نهادهای متولی، زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل تردد دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آن‌ها با خیالی آسوده راهی مدارس و مراکز آموزشی شوند.

فرزین فرشاد، معاون حمل‌ونقل شهردار کرج، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی سه سال اخیر، در حال حاضر با چالش حمل‌ونقل دانش‌آموزان در آستانه بازگشایی مدارس مواجه هستیم، بر همین اساس نیاز به آموزش جهت ارتقای سطح ایمنی تردد احساس می‌شود و پیشنهاد می‌کنم هم‌زمان با بازگشایی مدارس، دوره‌های آموزشی در مدارس هدفی که آموزش‌وپرورش در جلسات مختلف اعلام کرده است یا مدارسی که گذر و موقعیت قرارگیری آن با درجه خطر بالا است، برگزار شود.

سیدمحمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: با وجود قطعیت حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی پیش‌رو، برنامه ملی بازگشایی مدارس را باید جدی گرفت و از هر حیث آماده پذیرش دانش‌آموزان باشیم تا اولیا هیچ‌گونه نگرانی از بابت مسائل بهداشتی و دیگر موارد نداشته باشند.

آیا کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌تواند رأی دیوان عدالت اداری را نقض کند؟

«آیا کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌تواند رأی دیوان عدالت اداری را نقض کند؟» نیز از جمله اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب یک گفت‌وگو این موضوع بررسی شد.

مدیریت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مرجع شبه قضائی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و نقشی پیشگیرانه در گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساختمانی دارد.

غلامعلی فیض‌اللهی، مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در صورتی که پس از نقض رأی کمیسیون ماده ۱۰۰، مطابق ماده ۶۳ قانون دیوان عدالت اداری، این کمیسیون به صورت مجدد به‌رغم نقض رأی دیوان، رأی مبنی بر تخریب صادر کند، آیا مجدد می‌توانیم در دیوان عدالت اداری به رأی جدید اعتراض کنیم؟» گفت: با توجه به ماده ۶۳ قانون دیوان عدالت اداری، در صورتی که از تصمیم در نظر گرفته شده و با رأی صادره به صورت مجدد شکایت شود، پرونده به همان شعبه رسیدگی کننده ارجاع می‌شود این شعبه چنانچه تصمیم یا رأی را مغایر قانون و مقررات تشخیص دهد، مستند به قانون و مقررات مربوطه، آن را نقض و سپس از دریافت نظر مشاوران موضوع ماده ۷ قانون دیوان عدالت اداری مبادرت به صدور رأی ماهوی می‌کند.

بنابراین در این مرحله شعبه دیوان عدالت اداری دیگر پرونده را برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نمی‌دهد، بلکه شعبه دیوان رسیدگی و رأی صادر می‌کند.

قرارداد خرید ۲۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت

یکی دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «قرارداد خرید ۲۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت» بود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر تقویت حمل‌ونقل همگانی و افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی فعال به‌عنوان مهم‌ترین نیاز شهر در زمان بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در این راستا تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفت؛ اولین اقدام به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی تأمین اعتبار و عقد قرارداد خرید٢٧٣ دستگاه اتوبوس بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی و شیوع کرونا تعداد ناوگان اتوبوس به نصف کاهش یافته بود، در اسفندماه ۱۴۰۰ با حمایت مدیریت شورا و شهرداری قرارداد خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت انجام شد و تابستان امسال نیز خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نهایی شد که بخشی با اوراق مشارکت اسلامی و بخش عمده از بودجه شهرداری بود.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ و برای نخستین بار ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک «میدل‌باس» به عنوان ناوگان جدید در شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه، میدل‌باس‌ها به صورت ویژه به دانش‌آموزان در کنار دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمت‌رسانی می‌کند و مابقی ناوگان خریداری شده نیز به مرور تا پایان سال وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

زیرساخت هوشمندسازی در سازمان حمل‌ونقل بار اصفهان فراهم شد

«زیرساخت هوشمندسازی در سازمان حمل‌ونقل بار اصفهان فراهم شد» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.‌

سیدعلی عبداللهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان گفت: این سازمان، یک سازمان نوپا در شهرداری است که در سال ۹۳ نسبت به تأسیس آن اقدام شده و دارای اهمیت زیادی است، چراکه ممکن است جابه‌جایی بار و کالای درون‌شهری در سطح معابر شهر اصفهان تبعاتی برای شهروندان و یا سایر رانندگان به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: زیرساخت هوشمندسازی در راستای نظارت و کنترل حمل‌ونقل بار در این سازمان به صورت تخصصی فراهم شده است.

کد خبر 607088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.