از کشف جسد رها شده کنار سطل زباله تا دستگیری کودک‌ربای حرفه‌ای

کشف جسد رها شده کنار سطل زباله، مسمومیت اعضای یک خانواده با قرص برنج، دستگیری کودک‌ربای حرفه‌ای، پایان یک سال فرار قاتلان نگهبان ۱۸ ساله، جاسازی ماهرانه ۴۰ میلیارد کالای قاچاق در کامیون حامل تانکر گاز و حمله شغال به ۲ بچه در حیاط خانه را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز مرد موتور سوار در محله فلاح جسد مرد جوانی را با خونسردی کنار یک سطل زباله رها کرد و از محل دور شد. بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار محمدجواد شفیعی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت و تیم جنایی برای رسیدگی به موضوع در محل حادثه حاضر شد.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن دارد که از مرگ متوفی چند روز گذشته و جسد متعفن شده بود. مشاهدات اولیه حکایت از آن دارد که آثار چاقو و ضربه و شیار گردنی روی جسد وجود ندارد و به همین جهت مشخص نیست که این فرد به قتل رسیده یا به دلیل دیگری به کام مرگ فرو رفته است.

با دستور بازپرس پرونده جسد برای انجام معاینات و تحقیقات اولیه درخصوص کشف علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و همچنین بررسی‌ها برای کشف راز ماجرا در دستور قضائی قرار دارد.

مسمومیت اعضای یک خانواده با قرص برنج

یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان، درخصوص مسمومیت اعضای یک خانواده، اظهار کرد: روز گذشته یک خانواده شش نفره با علائم گوارشی و علائم معمول مسمومیت با قرص برنج به بیمارستان مراجعه کردند و به سرعت اقدامات درمانی برای این افراد انجام شد.

وی با اشاره به چگونگی مسمومیت اعضای این خانواده، افزود: این خانواده در انبار منزل خود باکس‌های نگهداری زنبور داشتند که در این باکس‌ها قرص برنج قرار داده بودند. با توجه به اینکه انبار به محل استراحت خانواده نزدیک بود، در پی باز ماندن در انبار، اعضای این خانواده به دلیل استشمام گاز قرص برنج دچار مسمومیت شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: استنشاق گاز برنج نیز می‌تواند منجر به مرگ فرد شود اما با توجه به اینکه اعضای این خانواده به موقع از مسمومیت خود آگاه شدند و به بیمارستان مراجعه کردند، هیچ‌کدام فوت نکرده و همه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به اعضای این خانواده به منظور پیشگیری از مسمومیت توسط نیروهای مرکز بهداشت، ادامه داد: افراد باید از نگهداری قرص برنج در محل زندگی خود پرهیز کنند و کسانی که می‌خواهند از قرص برنج برای کار کشاورزی استفاده کنند، باید آموزش‌های لازم را از طریق نیروهای بهداشت دریافت کنند.

دستگیری کودک‌ربای حرفه‌ای

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: با وقوع یک فقره آدم‌ربایی دختربچه شش ساله در جنوب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کودک‌ربا یک زن است، افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، دختربچه شش ساله به همراه مادر بزرگش برای اقامه نماز به مسجدی در محدوده شرق تهران مراجعه کرده است و زمانی که مادربزرگ در حال نماز خواندن بوده، کودک به همراه کیف مادربزرگ که در دست داشته از مسجد خارج شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان مشخص شد زن سارق در ابتدا به بهانه غذای نذری کودک شش ساله را فریب و پس از سرقت طلاهای این کودک و مقداری پول که داخل کیف بوده سپس با خانواده کودک تماس گرفته و قصد اخاذی را داشته و با اقدام به موقع کارآگاهان و ارائه آموزش‌های لازم، فرد کودک‌ربا از عملی کردن نقشه‌ی خود ناکام می‌ماند و کودک را در محل سرقت رها می‌کنند.

وی گفت: کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم رصدهای اطلاعاتی را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و با انجام اقدامات اطلاعاتی و کارآگاهی مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند. کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی مرجع قضائی در تاریخ بیست‌ونهم شهریورماه راهی مخفیگاه متهم شدند و زن جوان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی ادامه داد: متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم ربودن دختر خردسال و یک فقره کودک‌ربایی دیگر با شگرد تعارف غذای نذری در اواسط مردادماه امسال اعتراف کرد و گفت من به دلیل نیاز مالی که داشتم با پرسه‌زنی در مساجد و شناسایی کودکانی که زیورآلات به همراه داشتند را در یک فرصت مناسب به بهانه دادن غذای نذری آنها را اغفال و پس از سرقت طلاجات گوشواره و النگو، کودکان را در محدوده‌های ربایش رها می‌کردم و اموال مسروقه را به فردی می‌فروختم. متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

پایان یک سال فرار قاتلان نگهبان ۱۸ ساله

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: شهریور سال گذشته در اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل شهروندی در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با حضور در صحنه جرم بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی و در تحقیقات میدانی در محل مشخص شد سه مرد مسلح با در دست داشتن کلت برای سرقت از ساختمان نیمه‌کاره وارد آنجا شدند، اما وقتی با دو نگهبان ساختمان روبه‌رو می‌شوند، شروع به تیراندازی کرده و یکی از نگهبانان که جوان ۱۸ ساله‌ای بود از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نگهبان دوم نیز از پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود یکی از متهمان که حین فرار از صحنه جرم دچار مصدومیت شده بود با حضور اهالی محل دستگیر و تحویل مأموران شد، اما دو نفر دیگر متواری شدند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، متهمان مورد نظر را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری آنان آغاز کردند. با توجه به متواری بودن قاتلان، تلاش پلیس برای دستگیری آنان ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی کننده به پرونده چند روز قبل با اشراف اطلاعاتی خود سرنخ‌هایی از محل اختفای متهمان در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر به دست آوردند.

سردار احمد طاهری خاطرنشان کرد: در نهایت با تلاش پلیس، مخفیگاه قاتلان فراری شناسایی شد و متهمان در عملیاتی ضربتی پس از یک سال فرار و زندگی مخفیانه دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته متهمان انگیزه قتل را سرقت اعلام کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

جاسازی ماهرانه ۴۰ میلیارد کالای قاچاق در کامیون حامل تانکر گاز

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از انتقال یک محموله کالای قاچاق به سمت شهر شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی یک دستگاه کامیون حامل تانکر گاز را در محور شیراز- اصفهان شناسایی و توقیف و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند. در بازرسی از این کامیون، تعداد ۴۹۲ دستگاه انواع گیتار و پیانو و تعداد ۴۷۹ توپ انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی که در آن جاسازی شده بود، کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار دارد.

حمله شغال به ۲ بچه در حیاط خانه

سعید خانزاده رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر، اظهار کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از شبکه بهداشت و درمان کاشمر مبنی بر حمله و گزارش یک قلاده شغال به چند تن از اهالی روستای قوژد، کارشناسان دامپزشکی با همکاری اداره محیط زیست این شهرستان اقدام به نمونه‌گیری از شغال کشته شده توسط اهالی کردند.

وی با اشاره به نمونه‌برداری شبکه دامپزشکی کاشمر از شغالی که با حمله و گزارش چهار نفر اهالی روستای قوژد را مصدوم و راهی بیمارستان کرده بود، تصریح کرد: بلافاصله پس از حضور افراد زخمی شده در بیمارستان، حادثه‌دیدگان واکسن هاری دریافت کردند و اکنون حال عمومی آن‌ها مساعد است.

در همین خصوص امیر افشار مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کاشمر، اظهار کرد: شغال ابتدا شبانه وارد یک خانه که دو کودک پنج و ۱۱ ساله در حیاط خواب بودند، می‌شود و به آن‌ها حمله می‌کند. در این حادثه یک کودک پنج ساله از ناحیه چشم آسیب جدی دید و برای درمان به بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد اعزام شد. کودک ۱۱ ساله نیز در کاشمر تحت درمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همان شغال در ادامه وارد منزل دیگر می‌شود و به یک جوان و مادرش حمله می‌کند و آن‌ها را مورد گزش قرار می‌دهد، افزود: بر اثر حمله و گزش این شغال در مجموع چهار نفر مصدوم شدند. لاشه شغال که توسط اهالی تلف شده بود، با هماهنگی دامپزشکی شهرستان پس از نمونه‌برداری با رعایت تمهیدات بهداشتی دفن شد.

کد خبر 607061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.