توصیه جدید درباره استفاده از داروی آبله میمون

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می‌کند که از داروی ضدویروسی برای آبله میمون بیش از حد استفاده نکنید، زیرا خطر جهش ویروس و بی‌مصرف شدن دارو وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی TPOXX با هدف قرار دادن تنها یک پروتئین موجود در آبله میمون و همچنین آبله مرغان و ویروس‌های مشابه کار می‌کند. به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، استفاده از آن برای آبله میمون هنوز آزمایشی در نظر گرفته می‌شود. این سازمان در یک به‌روزرسانی آنلاین اعلام کرد حتی یک تغییر مولکولی منفرد در ویروس می‌تواند تأثیر زیادی بر فعالیت ضدویروسی TPOXX داشته باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای اکثر بیمارانی که سیستم ایمنی سالمی دارند، مراقبت‌های حمایتی و کنترل درد احتمالاً کافی باشد. در همین حال، مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده مطالعه‌ای را با بیش از ۵۰۰ بیمار در ۶۰ مکان انجام خواهد داد تا هرگونه نشانه‌ای از جهش در ویروس آبله میمون را ردیابی کند.

به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی، مقاومت در برابر داروهای ضدویروسی همیشه یک خطر در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که فقط یک دارو برای این بیماری وجود دارد، باید در مصرف آن احتیاط کرد.

کد خبر 607050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.