لغو اجاره‌های کوتاه‌مدت توسط شورای شهر نیواورلئان

شورای شهر نیواورلئان امکان ارائه درخواست مجوز برای اجاره‌های کوتاه‌مدت در مناطق مسکونی را به‌مدت شش ماه متوقف کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیواورلئان مصوبه‌ای را برای ایجاد یک وقفه شش ماهه درمورد درخواست‌های اجاره کوتاه‌مدت در مناطق مسکونی به تصویب رساند. این اقدام قرار است به‌عنوان بخشی از یک دادخواست جدید مورد بررسی دادگاه فدرال آمریکا قرار گیرد چراکه ادعا می‌کند قانون اجاره کوتاه‌مدت شهر با قانون اساسی مغایرت دارد.

شورای شهر با تصویب قانون «منطقه‌بندی موقت» به اتفاق آرا در جلسه‌ای ویژه، درخواست‌های مسکونی جدید را ممنوع کرد و اجازه داد مجوزهای موجود یا در انتظار تأیید تنها تا اول مارس آینده دارای اعتبار باشد. این اقدام شورا اولین پاسخ رسمی آن به دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنج نیواورلئان مبنی بر این امر بود که قانون اجاره کوتاه‌مدت شهر به‌شیوه‌ای غیرقانونی نسبت به اپراتورهای خارج از ایالت تبعیض قائل می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر ضمن حمایت از مصوبه جدید، تصریح کرد که هدف شورا از این اقدام ایجاد یک قانون جدید اجاره کوتاه‌مدت است که تا تاریخ قطعی اول مارس به تصویب قانونی برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: «شورا در فرآیند قانونی که کیفیت زندگی و معیشت ساکنان شهر را برای نسل‌های آینده تحت تأثیر قرار می‌دهد، عجله نمی‌کند و هدف آن محدود کردن هم‌زمان همه اجاره‌های کوتاه‌مدت است. بااین‌وجود شکایت‌های خارج از ایالتی دریافتی باعث شد که شورا به‌سرعت وارد عمل شود و پس از رأی‌گیری، دستور منع موقت را مطرح کند. این اقدام از ادامه روند فعالیت مجوزهای غیرقانونی فعلی پیشگیری می‌کند و به نفع کسانی است که قبلاً مجوزهای قانونی دریافت کرده‌اند.»

عضو شورای شهر نیواورلئان اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر به شورا گفته اجاره‌های کوتاه‌مدت فعلی حقوق مدنی مردم و حقوق اساسی را نقض می‌کند. شورای شهر نیز به‌همین‌دلیل در پی محدود کردن آن‌ها است.

دادگاه مذکور بر این باور است که الزام نیواورلئان مبنی بر این‌که مالکان متقاضی مجوزهای اجاره کوتاه‌مدت باید خود ساکن املاک اجاره‌ای باشند، باعث می‌شود ساکنان اطراف شهر از داشتن امکان دریافت این مجوزها محروم بمانند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که رأی دادگاه در این زمینه شامل مناطق مسکونی است و اجاره‌های کوتاه‌مدت در مناطق تجاری تحت‌تأثیر آن قرار نمی‌گیرد. همچنین قانون جدید به‌منظور جلوگیری از گسترش بی‌رویه اجاره‌های کوتاه‌مدت در محله‌های مسکونی به تصویب رسیده است، اما اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها شامل محدود کردن تعداد مجوزها در مناطق خاص می‌شود. این طرح پیش از این نیز توسط مقامات شهری عنوان شده و مورد مخالفت قرار گرفته بود.

کد خبر 607023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.