لوگان در مسیر تبدیل شدن به شهری فراگیر

شورای شهر لوگان از پیاده‌سازی برنامه‌ای خبر داد که به این نهاد کمک می‌کند تا تعهد خود را برای فراگیر شدن و پناه دادن به افراد بیشتر محقق کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لوگان برای پیوستن به «شبکه شهرهای خوش‌آمدگو» درخواست داده است. این شبکه یک طرح ملی است که در راستای دستیابی به اهداف انسجام اجتماعی، چارچوبی برای دولت‌های محلی استرالیا فراهم می‌آورد و در واقع یک شبکه ملی از شهرها، شهرستان‌ها، شهرک‌ها و شهرداری‌ها، متعهد به منش استرالیایی است که در آن افراد با هر پیشینه‌ای فرصت برابر برای تعلق به جامعه و مشارکت و پیشرفت را در سراسر کشور دارند.

شهردار شهر لوگان با اعلام این امر که عضویت در شهرهای خوش‌آمدگو فراهم‌آورنده شبکه‌سازی، پشتیبانی و اعتباربخشی برای شورای این شهر است، گفت: «این عضویت تعهد شورا را به‌عنوان یک منطقه استقبال کننده از پناهندگان گسترش می‌دهد و ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی آن را که دربرگیرنده همه مهاجران شهر است افزایش خواهد داد.»

شورای شهر لوگان عضویت در شبکه شهرهای خوش‌آمدگو را ایجادکننده چارچوبی معرفی کرد که به این نهاد کمک می‌کند تعهد خود را نسبت به ارزش‌هایی که در مورد تنوعات چند فرهنگی شهر وجود دارد، به نمایش بگذارد. شورا همچنین اظهار کرد که این عضویت باعث تقویت لوگان به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین مناطق دولتی محلی در استرالیا از نظر فرهنگی خواهد شد.

سرپرست بخش سبک زندگی شهری شورای شهر لوگان ضمن مناسب شمردن عضویت این شهر در شبکه شهرهای خوش‌آمدگو، تصریح کرد: «همسویی رویکرد این شبکه با دیدگاه شورای شهر مبنی بر گرامی داشتن و باارزش شمردن تنوعات فرهنگی شهر بسیار هیجان‌انگیز است و با توجه به نقشی که لوگان به‌عنوان یکی از ۱۰ منطقه اسکان مهاجران بشردوستانه برتر استرالیا دارد، بسیار حیاتی به‌نظر می‌رسد که شورای شهر از گروه‌های متنوعی که لوگان را خانه خود می‌دانند حمایت کند.»

وی در ادامه افزود: «لوگان خانه جمعیتی متنوع و رو به افزایش است که طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۲۷.۹ درصد از جمعیت آن را شهروندانی تشکیل می‌دهد که در خارج از مرزهای آن متولد شده‌اند. عضویت در شبکه شهرهای خوش‌آمدگو فرصتی را در اختیار شورای این شهر قرار می‌دهد تا بتواند ارتباطات بیشتری را با جوامع فرهنگی و زبانی خود (CALD) ایجاد کند.»

مدیر اجرایی شبکه شهرهای خوش‌آمدگوی استرالیا ضمن استقبال از درخواست شورای شهر لوگان برای عضویت در این شبکه، گفت: «شبکه شهرهای خوش‌آمدگو از عضویت لوگان، به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین مناطق استرالیا به‌لحاظ فرهنگ بسیار خرسند است و تمام سعی خود را به‌کار خواهد گرفت تا در کنار این شهر برای پیشرفت جوامعی تلاش کند که در آن‌ها افراد با هر پیشینه‌ای می‌توانند به آن‌ها تعلق داشته باشند، در رویدادهای آن مشارکت کنند و شاهد رشد و پیشرفت باشند.»

شورای شهر لوگان هفتادمین دولت محلی استرالیا خواهد شد که به عضویت شهرهای خوش‌آمدگو درآمده است و این شبکه اکنون نماینده ۱۰ میلیون ساکن در سراسر استرالیا است. شورای شهر این عضویت را با برگزاری رویدادهای رایگان و مفرح شامل اجرای موسیقی زنده و نمایش‌نامه پذیرایی با غذاهای سنتی فرهنگی و فعالیت‌های ورزشی جشن گرفت.

کد خبر 607022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.