پاکسازی آب‌های لنکاوی از آلودگی شدید

شورای شهر لنکاوی پس از انتشار ویدئویی از آلودگی شدید آب‌های نزدیک تفرجگاه اصلی شهر با زباله‌های انسانی، به پاکسازی آن‌ پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لنکاوی، مجمع‌الجزایری معروف به «گوهر کداح» واقع در فاصله ۳۰ کیلومتری ساحل شمال غربی مالزی، یک مکان توریستی است که آب‌های آن مملو از زباله شده است. انتشار ویدئویی ۳۹ ثانیه‌ای از این آلودگی در فضاهای مجازی تنها یک روز پس از بازگشایی جزیره و خروج آن از محدودیت‌های کرونایی، توجه قشر عمده‌ای از مردم و نماینده پارلمان این شهر کوچک را به خود جلب کرد.

شورای شهر لنکاوی به‌سرعت برای پاک‌سازی آب‌ها از زباله‌ها وارد عمل شد و از مردم تقاضا کرد با اتخاذ مسئولیت‌پذیری بیشتر، از ریختن زباله در آب‌ها خودداری و به این نهاد در مراقبت از گوهر کداح کمک کنند. نماینده منطقه لنکاوی اعلام کرد که شورای شهر لنکاوی و چندین سازمان دولتی و خصوصی در این عملیات پاکسازی مشارکت داشته‌اند.

وی تأکید کرد: «زباله‌های کشف‌شده در دریا هیچ ارتباطی با بازگشایی درب‌های لنکاوی به روی گردشگران واکسینه شده ندارد. طبیعی است که با هر بار بارش باران شدید یا رخ دادن جزر و مد، امواج زباله‌هایی را راهی خشکی کنند که از همه جا حتی از کشورهای همسایه می‌آید.»

سخنگویان انجمن طبیعت مالزی (MNS) این موضوع را به گردشگری و اسکان پناهندگان میانمار در نزدیکی لنکاوی نسبت دادند. مشاور MNS ضمن اشاره به لزوم ایفای نقش اپراتورهای تجاری جزیره برای دفع زباله در مکان‌های مناسب، از مقامات خواست تا قوانین اجرایی را در این زمینه بهبود بخشند و سیستم فاضلاب جزیره را ارتقا دهند تا از تکرار این مشکل جلوگیری شود.

کد خبر 607021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.