استراتژی آستین برای افزایش تاب‌آوری در مقابل بحران‌های احتمالی آینده

آستین، پایتخت تگزاس در ایالات متحده آمریکا به‌زودی میزبان شش مرکز تاب‌آوری شهری خواهد بود که قرار است به منظور افزایش مقاومت مناطق در مقابل بحران‌های احتمالی در آینده عمل کند و تقویت پیوند میان مردم را در پی داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی همه ساله نسبت به گذشته تبعات منفی بیشتری بر زندگی شهری به جا می‌گذارد و به وقوع حوادث مختلفی مانند سیل، خشکسالی، گرمای شدید و حتی آتش‌سوزی منجر می‌شود. همین امر اعمال اقداماتی پیشگیرانه را از سوی مدیران در شهرهای مختلف دنیا می‌طلبد تا در صورت مواجهه با هر یک از حوادث ذکر شده، کمترین لطمه به مردم و زندگی شهری وارد شود.

مراکز تاب‌آوری آستین آمادگی جوامع مختلف را در مقابل بعضی از بحران‌های احتمالی در آینده افزایش خواهد داد و به ویژه مردم آسیب‌پذیر را بیش از سایرین مورد تمرکز قرار می‌دهد. این مراکز قرار است با هدف تسریع اقدامات اضطراری در مواجهه با بحران‌ها احداث شود و تقویت ارتباطات اجتماعی میان مردم جهت افزایش آمادگی آن‌ها در مقابل حوادث غیرمنتظره را در پی داشته باشد.

شش مرکز جدید تاب‌آوری آستین تا اواخر سال ۲۰۲۲ احداث خواهد شد و به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این مراکز در نهایت و پس از موفقیت مراحل آزمایشی، یک شبکه پیوسته را تشکیل خواهد داد و امکاناتی مردم-محور را در بر خواهد گرفت که ارائه خدمات روزمره به شهروندان را بهبود می‌بخشد و مردم را قبل، حین و بعد از وقوع یک حادثه تحت حمایت قرار می‌دهد.

حمایت‌های دولت آستین از مردم شامل غذا، آب، پناهگاه، اطلاعات ضروری، سرویس‌های بهداشتی قابل دسترس، شارژ تلفن‌های همراه و فضاهایی برای ملاقات یکدیگر می‌شود. علاوه بر این، مراکز تاب‌آوری طی دوران عادی که هیچ واقعه‌ای در حال اتفاق نیست، به افزایش تاب‌آوری برابر جوامع از طریق ارائه منابع و فعالیت‌های مربوطه در تمام طول سال کمک خواهد کرد.

استراتژی آستین برای افزایش تاب‌آوری در مقابل بحران‌های احتمالی آینده

کد خبر 607014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.