ساخت خوابگاه متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال طرح جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نبود خوابگاه متأهلی در ساختار دانشگاه‌های علوم پزشکی، همواره یکی از مشکلات جدی بوده، اما امسال اعتبارات خوبی برای این امر به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ادارات مختلفی از جمله مسکن و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه مکلف به همیاری با دانشگاه در ساخت خوابگاه متأهلی شده‌اند، ادامه داد: اکنون مکاتبات با ادارات مربوطه و معاونت توسعه در خصوص جانمایی مکان و تخصیص یک زمین مناسب انجام و چند قطعه زمین پیشنهاد داده شده که در مرحله ارزیابی و کارشناسی هستیم.

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف، به‌زودی کلنگ یک خوابگاه متأهلی در سال جاری به زمین زده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۱۰ هزار دانشجو، حدود دو هزار نفر، ساکن خوابگاه استیجاری و ملکی دانشگاه هستند.

اسماعیلیان مجموع خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را هشت عدد اعلام کرد و افزود: خوابگاه‌های دخترانه عبارتند از شهید حججی، میلاد، میرباقری، کرمانی ۱ و ۲ و خوابگاه‌های پسرانه شامل شهید خرازی، کوثر، سیدالشهدا و جی است.

وی از وجود سرویس‌های رفت و برگشت از خوابگاه تا محل دانشکده‌ها برای دانشجویان خبر داد و گفت: دورترین خوابگاه دانشجویان دختر تا دانشگاه، از طریق مترو ۱۵ دقیقه فاصله دارد که در خیابان اشراق اصفهان قرار دارد؛ با این حال، سرویس رفت و برگشت برای آن در نظر گرفته شده است و در حال حاضر دانشجویان ترم یک و دانشجویان پردیسی در این خوابگاه مستقر می‌شوند.

ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۵۰۰ تخت

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اتاق‌های خوابگاه‌ها دو تا شش تخته است و علی‌رغم اینکه عمر تقریبی خوابگاه‌ها بالای ۳۰ سال است تقریباً تمامی آن‌ها با توجه به مقدار بودجه تخصیصی، بهسازی و تجهیز شده‌اند، اما خوابگاه شهید ردانی که عمر بالای ۵۰ سال دارد از مدار خارج شده است که با مساعدت خیران تا دو ماه آینده به طور کامل تخریب و با ظرفیت ۵۰۰ تخت، ساخته می‌شود.

وی گفت: مشکلی برای اسکان دانشجویان دختر در نوبت‌های روزانه و پردیس نداریم؛ دانشجویان روزانه به طور کاملاً رایگان و دانشجویان پردیس با دریافت مبلغ ناچیزی اسکان داده می‌شوند.
اسماعیلیان در خصوص اقدامات انجام شده برای تضمین امنیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: تمام ساعات ورود و خروج دانشجویان به دقت کنترل می‌شود و چنانچه دانشجویی بعد از ساعت تعیین شده وارد خوابگاه شود، باید دلایل موجه ارائه دهد، البته درب هیچ خوابگاهی بعد از ساعت تعیین شده به روی هیچ دانشجویی بسته نمی‌شود و اجازه ورود دارند، اما باید دلایل دیرکرد خود را اعلام کنند.

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی فرهنگی اضافه کرد: مرکز بهداشت دانشجویان واقع در مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه آماده خدمات رسانی در زمینه بهداشتی و درمانی به دانشجویان است؛ در صورت نیاز به انتقال به مرکز درمانی، بیمارستان الزهرا با پنج دقیقه فاصله زمانی، در دسترس دانشجویان قرار دارد، زیرا هماهنگی لازم با این بیمارستان جهت پذیرش خارج از نوبت دانشجویان و ارائه خدمات انجام شده است.

اسماعیلیان از نظارت‌های مکرر بر خوابگاه‌ها خبر داد و افزود: بازدیدهای روزانه از خوابگاه‌ها به طور مرتب انجام می‌شود.

کد خبر 607012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.