همت مضاعف شهرداری بیرجند در صدور پروانه‌های پروژه اقدام ملی مسکن

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: شهرداری علاوه بر اینکه پرونده‌های مرتبط با اقدام ملی مسکن را در اولویت نخست کاری خود دارد با اعمال قوانین تخفیف ۳۰ درصد در هزینه‌های صدور پروانه، نهایت همکاری را در این خصوص می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری بیرجند، علیرضا توانا با بیان اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم که روند اجرای پروژه‌های اقدام ملی مسکن تسریع شود اظهار کرد: مدیریت شهری بسترهای لازم برای صدور پروانه‌های موردنیاز به‌منظور ساخت واحدهای اقدام ملی مسکن را فراهم آورده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت شهر بیرجند هستیم و این مسئله ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای تأمین مسکن جوانان و ساکنین این شهر را افزایش داده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با اینکه طرح اقدام ملی مسکن واقع در اراضی موسوم به زعفرانیه از مهمترین و محوری‌ترین اولویت دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: منطقه یک شهرداری در یک اقدام جهادی جهت صدور پروانه ساختمانی اراضی مورد نظر با به‌کارگیری تمام نیروهای متخصص شهرسازی در سطح شهرداری بیرجند و سازمان‌های وابسته با برنامه‌ریزی انجام شده و تشکیل تیم اختصاصی مستقر در اتاق مجزا با حضور افراد ذیصلاح جهت تسریع در امور، تمام مراحل مربوط به صدور پروانه تعداد ۴۵۵ قطعه با مجموع ۴۱۵۸ واحد مسکونی شامل ثبت درخواست در سیستم، تشکیل پرونده، کارشناسی، تأیید نقشه‌های مربوطه، اخذ استعلامات مورد نیاز انجام و هزینه‌های متعلقه محاسبه و اقدام نموده و در اسرع وقت به شرکت‌های مربوطه اعلام شده که تاکنون اقدامی جهت پرداخت هزینه‌ها انجام نشده است.

توانا گفت: انجام مابقی مراحل جهت صدور پروانه‌های ساختمانی، (ده درصد کار باقی مانده) صرفاً بعد از پرداخت هزینه‌های متعلقه امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: براساس گزارش ارائه شده از سوی منطقه دو شهرداری، جهت اراضی موسوم به سایت اداری در سال ۱۴۰۱ تا کنون تقریباً تعداد ۱۵۰ پروانه ساختمانی صادر گردیده و حدوداً تعداد ۱۰۰ پروانه به دلیل تکمیل پرونده از ناحیه متقاضیان در مرحله اقدام بوده که به محض تکمیل پرونده‌ها، پروانه‌های مورد نظر نیز صادر خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اضافه کرد: اراضی دولتی که در طرح اقدام ملی مسکن قرار دارد از هزینه تغییر کاربری معاف است.

کد خبر 606986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.