آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری در دهه پایانی صفر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در ایام تعطیلات عادی ۳۰ درصد نیروهای خدمات شهری را در حالت آماده باش قرار می‌دهیم، اما با توجه به اینکه در ایام دهه پایانی صفر با پیک زائر روبرو خواهیم بود، صددرصد نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _ چهارشنبه سی‌ام شهریورماه _در نشست خبری دهه پایانی صفر، اظهار کرد: من و همکارانم در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری بر اساس مأموریت سازمانی وظایفی داریم که رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند از جمله آن است که در این خصوص ۶۲۰۰ پاکبان و بیش از پنج هزار باغبان در مجموعه شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات عادی ۳۰ درصد نیروها را در حالت آماده باش قرار می‌دهیم، اما با توجه به اینکه در ایام دهه پایانی صفر با پیک زائر روبه‌رو خواهیم بود، صددرصد نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه جمع‌آوری پسماند نیز تمام امکانات معاونت خدمات شهری در بخش امانی و پیمانکاران بخش خصوصی بسیج شده‌اند و در اطراف حرم مطهر علاوه بر منطقه ثامن، مناطق یک، دو، سه، پنج، شش و هشت ماشین آلات به صورت ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که حائز اهمیت است و به آن توجه زیادی نمی‌شود، موضوع سرویس‌های بهداشتی سطح شهر در ایام پایانی ماه صفر است و معاونت محیط زیست و خدمات شهری ۴۱۳۵ سرویس بهداشتی در سطح شهر در اختیار شهرداری قرار داده که این آمار به غیر از ۱۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی آستان قدس رضوی است.

نجفی تاکید کرد: علاوه بر این، تمام ادارات هسته مرکزی شهر مکلف شده‌اند در ادارات را باز بگذارند و سرویس‌های بهداشتی را در اختیار زائران قرار دهند که سرویس‌دهی به لحاظ نظافت و تأمین موارد بهداشتی توسط شهرداری انجام خواهد شد؛ ۲۶۶ چشمه سرویس بهداشتی در مساجد هسته مرکزی مشهد نیز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این چند کلان‌شهر نیز اعلام آمادگی کردند که سرویس‌های بهداشتی سیار به مشهد ارسال کنند، با این حال تعداد این سرویس‌ها به پنج هزار مورد خواهد رسید که با برآورد سرانگشتی باز هم ۳۰ درصد نیاز زائر تأمین شده است، لذا شهروندان باید در این حوزه به کمک زائران بیایند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این معاونت، تأمین آب شرب است که این موضوع جز وظایف ذاتی شرکت آبفا است، اما در این راستا ۳۱۹ آبخوری و آبسردکن در اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر مستقر شده است.

وی اضافه کرد: برای تأمین ارزاق در دو حوزه اطراف حرم ۱۷ غرفه موقت مستقر شده که با حمایت فرمانداری و اداره صمت، ملزومات مورد نظر تهیه شده است و علاوه بر این نیز در چند پارک بزرگ شهری از جمله کمپ غدیر و پارک‌های ریحانه، ترافیک، حجاب و پردیس که برای اسکان تمهیدات لازم فراهم شده است، غرفه ارزاق نیز پیش‌بینی شده است تا زائران با قیمت مناسب ارزاق خود را تهیه کنند.

نجفی تاکید کرد: یکی از دیگر موضوعات، بحث ایمنی مراکز رسمی و غیررسمی مراکز اقامتی است که بررسی و نواقص مراکز اقامتی به متولیان امر به‌طور مرتب ابلاغ می‌شود تا پس از تاییدیه آتش نشانی مکان اسکان آماده پذیرش زائران باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل ۵۰ دستگاه اتوبوس ویژه برای محورهای منتهی به حرم تعریف شده است و افزایش ساعت کار اتوبوسرانی و قطار شهری و همچنین کاهش سر فاصله زمانی مترو نیز برای این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهری فراهم شده است و امیدواریم از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد.

کد خبر 606984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.