ایجاد ۶۰۰ پناهگاه جدید توسط شورای شهر تورنتو

اسکان بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس در هتل سیسیل، پاکسازی آب‌های لنکاوی از آلودگی شدید، لوگان در مسیر تبدیل شدن به شهری فراگیر، لغو اجاره‌های کوتاه‌مدت توسط شورای شهر نیواورلئان و اعتراض شهروندان نیوکاسل به کندی روند اقدامات آب‌وهوایی عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو در راستای تأیید توصیه کارکنان شهرداری در راستای پیاده‌سازی توافق‌نامه‌ای که پیش از این میان شورا و هتل خیابان «پارک هوم» منعقد شده بود، طرح ایجاد بیش از ۶۰۰ پناهگاه اضطراری جدید برای پناهندگان و متقاضیان پناهندگی شهر را به تصویب رساند.

سیستم پناهگاه تورنتو در نیمه اول سال ۲۰۲۲، به‌طور متوسط هر هفته پذیرای ۵۵ پناهنده جدید بود و در حال حاضر به بیش‌از ۱۸۰۰ پناهنده اسکان داده است. به‌رغم افزودن ۷۵۰ فضای جدید برای پناهندگان و متقاضیان پناهندگی، تقاضای رو به رشد پناهندگی، این شهر را با مشکل اسکان پناهندگان مواجه کرده است.

تورنتو در پاسخ به این نیاز رو به رشد، به اجرای دستورالعمل شورای شهر در راستای ایجاد پناهگاهی ویژه پناهندگان پرداخته است که به موازات سیستم پناهگاه موجود عمل می‌کند و برنامه‌های خدمات‌رسانی آن شامل حمایت‌های پیچیده‌ای می‌شود که به‌طور خاص برای کمک به پناهندگان و مدعیان پناهندگی برای برقراری ارتباط با جامعه تورنتو طراحی شده است.

لس‌آنجلس؛ اسکان بی‌خانمان‌های شهر در هتل سیسیل

شورای شهر لس‌آنجلس طرحی را تصویب کرده است که مطابق با آن انعقاد قرارداد اجاره با هتل سیسیل واقع در مرکز شهر، به‌منظور پیاده‌سازی یک برنامه مسکن دائمی برای رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌های شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شورای شهر در سال ۲۰۱۷ ساختمان این هتل را به‌عنوان یک بنای تاریخی-فرهنگی تعیین و آن را "نمونه‌ای از صنعت هتل‌داری آمریکا در اوایل قرن بیستم و نمونه‌ای از معماری تجاری به سبک هنرهای مستظرفه یا هنرهای زیبا (Beaux Arts) معرفی کرد. هتل سیسیل در دسامبر گذشته به یک مجتمع مسکونی ارزان‌قیمت تبدیل شد، اما شش ماه بعد از این تغییر کاربری، تنها ۷۳ واحد از ۶۰۰ واحد موجود در آن مستأجر داشت.

شورای شهر لس‌آنجلس پیشنهاد کرد که از این ساختمان به‌عنوان مسکن افراد بی‌خانمان شهر بهره ببرد و از آژانس‌های مختلف شهری خواست گزارشی ارائه کنند که حاوی برنامه‌ای برای ارائه مسکن دائمی در هتل از طریق برنامه کوپن است.

پیشنهاد اصلی شورا شامل سناریوهای مختلف برای ارائه خدمات اسکان مورد نیاز به بی‌خانمان‌ها و مدیریت و تأمین مالی واحدهای ساختمان مذکور می‌شود. شورای شهر لس‌آنجلس تصریح کرد که سناریوها شامل ارائه کوپن به ساکنان برای پرداخت یارانه برای اجاره‌هایشان باشد.

لنکاوی؛ پاکسازی آب‌های اطراف تفرجگاه شهر از آلودگی شدید

شورای شهر لنکاوی پس از انتشار ویدئویی ۳۹ ثانیه‌ای از آلودگی آب‌ها در نزدیکی تفرجگاه اصلی شهر در فضاهای مجازی که توجه قشر عمده‌ای از مردم و نماینده پارلمان این شهر کوچک را به خود جلب کرد، به‌سرعت برای پاک‌سازی آب‌ها از زباله‌ها وارد عمل شد. نماینده منطقه لنکاوی اعلام کرد که شورای شهر لنکاوی و چندین سازمان دولتی و خصوصی در این عملیات پاکسازی مشارکت داشته‌اند.

شورا تاکید کرد که زباله‌های کشف‌شده در دریا هیچ ارتباطی با بازگشایی درب‌های لنکاوی به روی گردشگران کاملاً واکسینه شده ندارد. طبیعی است که با هر بار بارش باران شدید یا رخ دادن جزر و مد، امواج زباله‌هایی را راهی خشکی کنند که از همه جا حتی از کشورهای همسایه می‌آید، بااین‌حال از مردم تقاضا کرد با اتخاذ مسئولیت‌پذیری بیشتر، از ریختن زباله در آب‌ها خودداری و به این نهاد در مراقبت از شهر کمک کنند.

لوگان؛ شهر در مسیر تبدیل شدن به شهری فراگیر

شورای شهر لوگان برای پیوستن به «شبکه شهرهای خوشامدگو» درخواست داده است. این شبکه یک طرح ملی است که در راستای دستیابی به اهداف انسجام اجتماعی، چارچوبی برای دولت‌های محلی استرالیا فراهم می‌آورد و در واقع یک شبکه ملی از شهرها، شهرستان‌ها، شهرک‌ها و شهرداری‌ها، متعهد به منش استرالیایی است که در آن افراد با هر پیشینه‌ای فرصت برابر برای تعلق، مشارکت و پیشرفت را در سراسر کشور دارند.

لوگان خانه جمعیتی متنوع و رو به افزایش است که طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱ به طور تقریبی ۲۷.۹ درصد از جمعیت آن را شهروندانی تشکیل می‌دهد که در خارج از مرزهای آن متولد شده‌اند. عضویت در شبکه شهرهای خوشامدگو فرصتی را در اختیار شورای این شهر قرار می‌دهد تا بتواند ارتباطات بیشتری را با جوامع فرهنگی و زبانی خود (CALD) ایجاد کند.

شورای شهر لوگان عضویت در شبکه شهرهای خوشامدگو را ایجادکننده چارچوبی معرفی کرد که به این نهاد کمک می‌کند تعهد خود را نسبت به ارزش‌هایی که در مورد تنوعات چندفرهنگی گوناگون شهر وجود دارد، به نمایش بگذارد. شورا همچنین اظهار کرد که این عضویت باعث تقویت لوگان به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین مناطق دولتی محلی در استرالیا از نظر فرهنگی خواهد شد.

شورای شهر لوگان هفتادمین دولت محلی استرالیا خواهد شد که به عضویت شهرهای خوشامدگو درآمده است.

نیواورلئان؛ لغو اجاره‌های کوتاه‌مدت توسط شورای شهر

شورای شهر نیواورلئان مصوبه‌ای را برای ایجاد یک وقفه شش ماهه در مورد درخواست‌های اجاره کوتاه‌مدت در مناطق مسکونی به تصویب رساند. این اقدام قرار است به‌عنوان بخشی از یک دادخواست جدید مورد بررسی دادگاه فدرال آمریکا قرار گیرد چرا که ادعا می‌کند قانون اجاره کوتاه‌مدت شهر با قانون اساسی مغایرت دارد.

شورای شهر با تصویب قانون «منطقه‌بندی موقت» به اتفاق آرا در جلسه‌ای ویژه، درخواست‌های اجازه کوتاه‌مدت مسکونی جدید را ممنوع کرد و اجازه داد مجوزهای موجود یا در انتظار تأیید تنها تا اول مارس آینده دارای اعتبار باشد. این اقدام شورا اولین پاسخ رسمی آن به دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنج نیواورلئان مبنی بر این امر بود که قانون اجاره کوتاه‌مدت شهر به‌شیوه‌ای غیرقانونی نسبت به اپراتورهای خارج از ایالت تبعیض قائل می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر ضمن حمایت از مصوبه جدید، تصریح کرد که هدف شورا از این اقدام ایجاد یک قانون جدید اجاره کوتاه‌مدت است که تا تاریخ قطعی اول مارس به تصویب قانونی برسد چراکه دادگاه تجدیدنظر به شورا گفته است اجاره‌های کوتاه‌مدت فعلی حقوق مدنی مردم و حقوق اساسی را نقض می‌کند. شورای شهر نیز به‌همین‌دلیل در پی محدود کردن آن‌ها است.

شورای شهر خاطرنشان کرد که رأی دادگاه در این زمینه شامل مناطق مسکونی است و اجاره‌های کوتاه‌مدت در مناطق تجاری تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

نیوکاسل؛ اعتراض شهروندان به کندی روند اقدامات آب‌وهوایی

شورای شهر نیوکاسل در شرایطی که بحث تغییرات آب‌وهوایی و اثرات آن در شهر شدت گرفته، متهم به کندی روند فعالیتی خود در زمینه رقابت برای کربن‌صفر شدن خالص تا ۲۰۳۰ شده است. نیوکاسل یک شهر پیشرو در سطح ملی و بین‌المللی در مبارزه با تغییرات اقلیمی است و طی سال جاری با کاهش ۵۲ درصدی میزان انتشار کربن نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال پایه شروع برنامه‌ها یعنی ۲۰۰۹، پیشرفت خوبی در زمینه دست‌یابی به هدف کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۳۰ داشته است. اقدامات شورا تاکنون با کاهش انتشار سالانه ۲۷۶۳ تن دی‌اکسید کربن به جو همراه است، با این وجود شهروندان نیوکاسل معتقد هستند کمیته‌ای که بر اقدامات شورای شهر در راستای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص تا ۲۰۳۰ نظارت می‌کند، از کارایی و اثرگذاری کافی برخوردار نیست. آن‌ها مقامات شهر را متهم کرده‌اند که سرعت‌عمل کافی را برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه ندارند و به‌هیچ‌وجه طبق برنامه تعیین‌شده عمل نمی‌کنند.

اعضای شورای شهر ضمن اشاره به این نکته مهم که با وجود ناکارآمد بودن کمیته مذکور دلیلی برای وجود آن دیده نمی‌شود، پیشنهاد کردند کمیته تغییرات آب‌وهوایی شورا به کمیته بررسی و تقویت برنامه‌های شورا در راستای حصول اطمینان از دستیابی به هدف ۲۰۳۰ تبدیل شود. شورای شهر نیوکاسل ضمن استقبال از پیشنهاد ارائه‌شده موافقت کرد این موضوع برای بررسی به کمیته قانون اساسی ارجاع شود.

کد خبر 606968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.