تجلیل از مادران ۸ شهید دفاع مقدس یزد در ویژه‌برنامه «روایت مادری»

در مراسمی با عنوان «روایت مادری»، از مادران سرافراز هشت شهید دفاع مقدس در شهرستان ابرکوه تجلیل شد، در این مراسم همچنین کتاب «مادرانه» که به خاطرات این مادران پرداخته است، بررسی و از نویسنده آن تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در مراسم تجلیل از مادران هشت شهید دفاع مقدس یزد که به میزبانی شهرستان ابرکوه برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت مقام شهدای سرافراز ایران اسلامی، هدف از برگزاری سلسله نشست‌های کشوری «روایت مادری» را تشریح و اظهار کرد: دو هدف مهم از برگزاری این سلسله نشست‌ها، نقد، بررسی و معرفی کتاب‌هایی با موضوع شهدا و بیان خاطرات مادران آنان و همچنین تجلیل از صبوری و استقامت مادران بزرگوار شهید است که پرورش دهنده این اسوه‌های شجاعت و دلیری بودند.

وی تأکید کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای رشد کیفی خدمات کتابخانه‌ای، از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در دوره مدیریت جدید است.

زارع‌زاده، فرماندار ابرکوه نیز در این مراسم، شهدا را بهترین شاخص و الگوی زندگی برای نسل حاضر دانست و گفت: باید تلاش کنیم آثار ارزشمند هنری و فاخر با موضوع دفاع مقدس را تقویت کنیم و در این راستا، بیان خاطرات شیرین والدین شهدا و به خصوص مادران صبور شهیدان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: کتابت و تدوین خاطرات مادران شهدا از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند مکتب شهادت و شهیدان را به عنوان چراغ راه حرکت و زندگی در اختیار جامعه قرار دهد.

کد خبر 606901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.