اجرای آزمایشی مدیریت یکپارچه شهری در قم

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: رئیس شورای عالی استان‌های کشور در سفر اخیر خود به قم نسبت به تمایل مسئولان برای اجرای آزمایشی مدیریت یکپارچه شهری در این شهر خبر داد که با استقبال شهردار و استاندار قم همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله سعادتمند امروز _پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مبحث مدیریت یکپارچه شهری، اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از مواردی است که در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور مورد اهتمام و توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور نسبت به واگذاری فعالیت خدماتی به مجموعه مدیریت شهری صحبت شده است، ادامه داد: رئیس شورای عالی استان‌های کشور نیز در سفر اخیر خود به قم نسبت به تمایل مسئولان برای اجرای آزمایشی مدیریت یکپارچه شهری در این شهر خبر داد که با استقبال شهردار و استاندار قم همراه شد.

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: اکنون مجموعه مدیریت استان و شهرداری قم نسبت به اجرای آزمایشی این طرح آمادگی دارند و لازم است تا در سطح وزارت کشور نیز تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با اشاره به تصویب طرحی جهت مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی، افزود: تلاش می‌شود قبل از تصویب و ابلاغ نهایی آن، این طرح به‌صورت آزمایشی در قم اجرا و نقاط قوت و ضعف به‌صورت دقیق‌تری انجام شود.

سعادتمند تصریح کرد: در حال حاضر شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم برای مدیریت یکپارچه شهری در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و مخابرات را دارا است.

وی اضافه کرد: رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در حال رایزنی و پیگیری اجرای آن در سطح هیئت وزیران است.

وی گفت: سفر دوم رئیس‌جمهوری به قم شرایط لازم را برای تصویب کلان این طرح در سطح هیئت دولت را می‌تواند به وجود بیاورد تا مدیریت یکپارچه شهری پس از سال‌ها شکل گیرد و نابسامانی‌های کنونی رفع شود.

کد خبر 606891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.