داشتن جامعه‌ای آگاه و خلاق مستلزم رشد فرهنگی کودکان است

شهردار سده لنجان گفت: فعالیت فرهنگسراها و حضور کودکان در کلاس‌های مختلف می‌تواند تعامل کودک و شهر را رقم بزند و در تلاش هستیم در کنار مباحث زیرساختی به‌گونه‌ای عمل کنیم که فردای شهرمان سرچشمه گرفته از ایده و خلاقیت کودکان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید شهبازی امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در بازدید از کلاس‌های اوقات فراغت کودکان شهر سده‌لنجان، اظهار کرد: کارشناسان بر این باور هستند با قرار گرفتن کودکان در فضاهای تعاملی و آموزش در سنین یادگیری و با تکیه بر بازی و سرگرمی، می‌توان به فرایند آموزش آن‌ها کمک کرد.

وی افزود: در ارزیابی‌های بین‌المللی برای انتخاب شهرهای دوستدار کودک، وجود فضاهای بازی و تفریحی شهر از فاکتورهای مهم به شمار می‌آید، چراکه این فضاها با وسایل بازی تعاملی تجهیز می‌شود و این مهم منجر به رشد خلاقیت و تخلیه هیجانات کودکان خواهد شد.

شهردار سده‌لنجان خاطرنشان کرد: ایده مدیریت شهری این است که فضاهای شهری و به طور ویژه پارک‌ها، بیشترین محیط در دسترس و مورد مخاطب کودکان باشد، چراکه تأثیر بسزایی بر روند ایجاد نشاط و شادابی و رشد خلاقیت نسل جدید دارد.

شهبازی با بیان اینکه کودکان باید تکریم و تشویق شوند، ادامه داد: فعالیت فرهنگسراها و حضور کودکان در کلاس‌های مختلف می‌تواند تعامل کودک و شهر را رقم بزند و در تلاش هستیم در کنار مباحث زیرساختی به‌گونه‌ای عمل کنیم که فردای شهرمان سرچشمه گرفته از ایده و خلاقیت کودکان باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا فرهنگسرای شهر را به خانه کودک، خلاقیت و استعدادیابی تبدیل کنیم، تاکید کرد: کودکان و نوجوانان با حضور در کلاس‌های خلاقیت و استعدادیابی می‌توانند خواسته‌ها و آرزوهای خود را به مربیان منتقل و با پرداختن به اینگونه مباحث در مسیر داشتن شهر دوستدار کودک حرکت کنند.

شهردار سده‌لنجان با بیان اینکه رشد فرهنگی کودکان، وجود جامعه‌ای آگاه با شهروندان خلاق را امکان‌پذیر می‌کند، گفت: قطعاً با برگزاری دوره‌های مختلف در خانه کودک، خلاقیت و استعدادیابی می‌توان کودکان را نسبت به مسائلی همانند پسماند، آلودگی هوا و ترافیک دغدغه‌مند و شهروندی آگاه و آشنا با حقوق شهروندی تربیت کرد.

کد خبر 606881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.