برپایی ۱۴۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم‌ رضوی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با تشکل‌ها و هیئت خدمت‌رسان، مقرر شد در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی این کلان‌شهر ۱۴۰ ایستگاه حمایتی برپا شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی اظهار کرد: با حمایت از تشکل‌ها و هیئت‌های خدمت‌رسان در دهه پایانی ماه صفر و با توجه به حضور زائران بارگاه منور رضوی در شهر مشهد، ایستگاه‌های صلواتی برای زائران برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در منطقه یک شهرداری، ۱۱ ایستگاه صلواتی و پذیرایی برپا می‌شود، افزود: در منطقه دو ۱۵ ایستگاه برپا و خدماتی همچون بهداشتی درمانی، ماساژ، واکس، توزیع غذا، مهدکودک، خطاطی و اسکان ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سایر مناطق بسته به نوع نیاز، ایستگاه‌های مختلف خدماتی از جمله بهداشتی درمانی، ماساژ، توزیع غذا، غرفه‌های فرهنگی، تست سلامت و غربالگری و مشاوره مذهبی ارائه می‌شود.

وی در خصوص مناطقی که ایستگاه‌های اسکان زائران در آن پیش‌بینی شده، تصریح کرد: در مناطق پنج، هفت و ثامن شهرداری مشهد ایستگاه‌های مختلفی جهت اسکان زائران پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه ایستگاه‌ها در مناطق، خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند، افزود: تلاش شده است ایستگاه‌های ویژه پذیرایی از زائران در تمام مناطق گنجانده شود تا از این لحاظ مشکلی برای آنها وجود نداشته باشد؛ در این راستا در منطقه هشت، ۱۴ ایستگاه با غرفه‌های پذیرایی، تست سلامت و غربالگری، مشاوره مذهبی، غرفه فرهنگی و فضاآرایی به زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی ماه صفر ۱۴۰ ایستگاه حمایتی در مشهد برپا می‌شود، اضافه کرد: بیشترین ایستگاه‌ها در محورهای اصلی عبور زائران پیاده در مناطق دو، هشت و ثامن برپا خواهد شد.

کد خبر 606875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.