قرارداد خرید ۲۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، لذا اولین اقدام به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی تأمین اعتبار و عقد قرارداد خرید٢٧٣ دستگاه اتوبوس بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز به کار ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازگشایی مدارس پس از دوران شیوع کرونا، ستاد مهر شهرداری با محوریت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و همکاری سایر معاونت‌ها زودتر از سال‌های گذشته و از ابتدای شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه انسانی شهر محسوب می‌شوند و باید عبور و مرور ایمن در سطح شهر داشته باشند، ادامه داد: شعار امسال ستاد مهر «تمام شهر مدرسه است» انتخاب شد، زیرا افرادی که در شهر تردد می‌کنند یا دانش‌آموز هستند یا در گذشته دانش‌آموز بوده‌اند، از سویی اصفهان همچون یک مدرسه بزرگ است و دانش‌آموزان علاوه بر مدرسه در تمام شهر تردد می‌کنند و ضمن توجه به قوانین، دیگر شهروندان نیز باید به دانش‌آموزان توجه داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر تقویت حمل‌ونقل همگانی و افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی فعال به‌عنوان مهم‌ترین نیاز شهر در زمان بازگشایی مدارس، تصریح کرد: در این راستا تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفت؛ اولین اقدام به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی تأمین اعتبار و عقد قرارداد خرید٢٧٣ دستگاه اتوبوس بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی و شیوع کرونا تعداد ناوگان اتوبوس به نصف کاهش یافته بود، در اسفندماه ۱۴۰۰ با حمایت مدیریت شورا و شهرداری قرارداد خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت انجام شد و تابستان امسال نیز خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نهایی شد که بخشی با اوراق مشارکت اسلامی و بخش عمده از بودجه شهرداری بود.

حق‌شناس با بیان اینکه امروز ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ و برای نخستین بار ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک «میدل‌باس» به عنوان ناوگان جدید در شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه، میدل‌باس‌ها به صورت ویژه به دانش‌آموزان در کنار دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمت‌رسانی می‌کند و مابقی ناوگان خریداری شده نیز به مرور تا پایان سال وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

نرخ سرویس مدارس زودتر از بازگشایی مدارس مشخص شد

وی با بیان اینکه برای نخستین بار نیز نرخ سرویس مدارس زودتر از بازگشایی مدارس تصویب و مشخص شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ هزار دانش‌آموز و چهار هزار سرویس مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ایمن‌سازی معابر در مناطق مختلف شهری، گفت: ستاد مهر شهرداری اصفهان نیز در ۱۵ منطقه تشکیل شده است تا با همکاری پلیس راهور و آموزش‌وپرورش، ایمن‌سازی حاشیه‌های مدارس انجام شود.

وی هماهنگی برای مدیریت تقاضای سفر را از اولویت‌های مدیریت شهر دانست و گفت: هماهنگی بین‌بخشی برای تفکیک ساعات مدارس در راستای کاهش ترافیک و شناورسازی ساعات ادارات پیشنهاد شد که در شورای ترافیک استان نیز به تصویب رسید و منتظر ابلاغ استانداری هستیم.

حق‌شناس افزود: در راستای شعار حمل‌ونقل انسان محور، ایجاد بستر مناسب و ایمن در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و والدین در دستور کار قرار گرفته است، لذا اگر شهروندان مشکلی را مشاهده کردند از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ مطرح کنند.

وی با بیان اینکه از مهرماه سامانه جدیدی برای ثبت‌نام سرویس مدارس رونمایی می‌شود، تصریح کرد: در صدد هستیم با توجه به درخواست و نیاز شهروندان ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به نقاط مختلف شهر اعزام کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه از آغاز فعالیت ستاد مهر همکاری متقابلی با پلیس راهور داشته‌ایم، تصریح کرد: در این راستا اکیپ‌هایی با محوریت مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تشکیل شده است که با حضور میدانی در گلوگاه‌های ترافیکی مشکلات رفع خواهد شد.

کد خبر 606842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.