وظیفه جهاد تبیین و روشنگری بر عهده پیشکسوتان دفاع مقدس است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس هم‌اکنون هم باید در مسیر جهاد تبیین قدم بردارند و به روشنگری در محیط اطراف خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در سومین آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به آیه‌ای از کلام‌الله مجید اظهار کرد: مسلمانان حق ندارند از دستورات پیامبر تخلف بورزند و در جهاد عقب‌نشینی کنند.

وی افزود: خداوند وعده داده است که اگر مسلمانان به فرمان و دستور پیامبر و رهبر جامعه گوش بدهند و در مسیر آنها قدم بردارند، همه مجاهدت‌ها و حرکت‌های آنها در این مسیر را می‌نویسیم و به آنها اجر و پاداش می‌دهیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خداوند در این آیه قرآن فرموده است که هر تشنگی، سختی و گرسنگی که در مسیر جهاد در راه خدا برای مسلمانان پیش بیاید و هر حرکتی که باعث غیظ و عصبانیت دشمن شود، عمل صالح به‌شمار می‌آید، ادامه داد: شما پیشکسوتان دفاع مقدس مصداق این آیه هستید و بدانید که خداوند پاداش زحمات شما را خواهد داد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: هم‌اکنون نیز وظیفه جهاد تبیین بر عهده شما قرار دارد و باید شما به روشنگری در محیط اطراف خود بپردازید.

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: شما همچنان باید به ایستادگی و استقامت در مسیر جهاد در راه خدا ادامه دهید که خداوند فرموده است کسانی که در راه ما استقامت کنند، ملائکه و فرشتگان بر آنها نازل می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در ادامه با اشاره به ماجرای اخیری که در کشور رخ داد، گفت: در حالی که هنوز تمام ابعاد این اتفاقی که به وقوع پیوست، مشخص نشده و پزشکی قانونی نظر خود را در این زمینه اعلام نکرده است، برخی این موضوع را دستاویز اغتشاش قرار داده‌اند.

وی افزود: این اتفاق بار دیگر موجب شد تا صف دشمنان داخلی و مغرضان از مردم جدا شود و باید عاملان اغتشاشات اخیر شناسایی شوند تا معلوم شود که دست آنها در دست چه کسانی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا در این مراسم رونمایی از ۴۲ کتاب چاپی و شش کتاب صوتی به مناسبت چهل‌و دومین سالگرد حماسه دفاع مقدس برگزار شد.

صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) دیدار کردند و جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانسی در این جلسه حضور یافتند.‌

کد خبر 606829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.