اجرای ۱۶ هزارمترمربع آبیاری قطره‌ای در فضای سبز شهری

شهردار خمین گفت: به منظور حفظ و حراست از منابع آبی و جلوگیری از هدر رفتن آب، ۱۶ هزار مترمربع آبیاری قطره‌ای در فضای سبز سطح شهر اجرا شده است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور زیبایی فضای شهری و بهبود فضای سبز در شش ماهه نخست سال جاری، هزار اصله نهال در پارک‌ها، بلوار و میادین شهر کاشته و ۱۵ هزار مترمربع گلکاری در فضاهای شهری انجام شد.

وی افزود: شهرداری در راستای حفظ و ارتقای بهره‌وری فضای سبز، ۵۰۰۰ مترمربع از فضای سبز شهر را در این مدت اصلاح و بهسازی کرد.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: جهت مقابله با آفات و رشد بهتر درختان، ۳۵ هزار مترمربع علف‌زنی در شهر انجام و ۱۳ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در میادین، بلوارها و پارک‌های شهر سم‌پاشی شده است.

احمدی درخصوص تأمین مبلمان و تجهیزات پارک‌های سطح شهر، تصریح کرد: شهرداری در راستای افزایش نشاط اجتماعی، خدمات‌رسانی به شهروندان و توجه به مناطق حاشیه شهر، دو مجموعه بازی در پارک‌های ترافیک و نیروی انتظامی خریداری و نصب کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ وسیله بازی از جمله تاب و الاکلنگ خریداری و بوستان مادر، بوستان شهید مدرس و سایر پارک‌های سطح شهر نصب و پارک محله‌ای شهید عبداللهی و پارک بعثت به ست‌های ورزشی و نیمکت تجهیز شده است.

شهردار خمین گفت: به منظور حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدر رفتن آب در فضای سبز، ۱۶ هزار مترمربع آبیاری قطره‌ای در فضای سبز شهر اجرا شده است.

وی افزود: پوشش گیاهی، فضای سبز و درختان از سرمایه‌های هر جامعه محسوب می‌شود و نقش مهمی بر سلامت جسمی و روحی شهروندان دارد، بنابراین از شهروندان درخواست داریم ضمن حراست از فضای سبز شهر از آسیب زدن به درختان جلوگیری کنند.

به گزارش ایمنا، خمین یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوبی‌ترین قسمت این استان در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده است.

کد خبر 606806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.