اطلاعات دقیق در مورد انواع پارتیشن متحرک و قیمت آن

پارتیشن یکی از لوازم دکوراتیو است که فضای خصوصی و عمومی را از هم جدا می‌کند. این مطلب در مورد انواع و عوامل موثر در مورد قیمت پارتیشن متحرک و کاربردهای آن‌ است.

پارتیشن یکی از لوازمی است که در دکوراسیون داخلی منازل یا محیط‌های اداری و تجاری کاربرد دارد. با استفاده از پارتیشن متحرک می‌توان فضا را به چند قسمت تقسیم کرد و در عین حال از دکوراسیون شیک و مدرنی بهره‌مند شد. در این مطلب قصد داریم یک راهنمای جامع در مورد انواع پارتیشن متحرک در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب و خرید کنید؛ همچنین در مورد عوامل موثر در قیمت پارتیشن متحرک صحبت خواهیم کرد تا با دانش کافی از فروشندگان معتبر با قیمتی عالی این محصول را خریداری کنید. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

انواع پارتیشن‌های متحرک

پارتیشن‌های متحرک در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود تا کاربران متناسب با سلیقه‌ی شخصی، کاربری فضای مورد نظر و بودجه‌ای که در اختیار دارند، مناسب‌ترین پارتیشن متحرک را انتخاب کنند. موارد زیر مهم‌ترین دسته‌بندی‌های انواع پارتیشن متحرک است.

انواع پارتیشن متحرک بر اساس نحوه‌ی نصب

پارتیشن متحرک به دو صورت نصب می‌شوند و بر این اساس شامل پارتیشن مدولار و واحد می‌شود. در پارتیشن مدولار یک قطعه یا ماژول استاندارد تکرار می‌شود و باید در محل این قطعه‌ها به هم وصل شوند. اما انواع پارتیشن واحد از قبل به هم وصل شده‌اند و برای نصب آن نیاز به وقت و هزینه‌ی کمتری داریم.

اما در هر حال استفاده از پارتیشن‌ها باعث می‌شود بدون نیاز به دیوارکشی و هزینه‌ی بالا بتوانید فضاهای خصوصی و عمومی را از هم جدا کنید. حتی می‌توانید زمانی که از دکوراسیون داخلی خسته شدید، به راحتی پارتیشن‌های متحرک را جابه‌جا کنید و فضای دکوراسیون را تغییر دهید.

اطلاعات دقیق در مورد انواع پارتیشن متحرک و قیمت آن

انواع پارتیشن متحرک براساس عملکرد

برای رعایت اصل تنوع و کاربری آسان، پارتیشن‌های متحرک در مدل‌های مختلف و با عملکردهای خاص طراحی و تولید می‌شوند. انواع پارتیشن با عملکردهای متفاوت شامل موارد زیر است. یکی از دلایل اصلی اختلاف قیمت پارتیشن‌های متحرک، انتخاب نوع آن است که شما بر اساس نیاز خود این موضوع را تعیین می‌کنید.

  • پارتیشن متحرک ریلی

کارایی و عملکرد پارتیشن ریلی وابسته به صفحاتی است که روی یک ریل حرکت می‌کنند و برای باز و بسته شدن روی ریل به هم نزدیک می‌شوند یا از هم دور می‌شوند. قیمت پارتیشن متحرک ریلی به این بستگی دارد که در طراحی صفحه‌ها و پایه‌ها از چوب، آلومینیوم یا متریال‌های دیگر استفاده شود.

  • پارتیشن متحرک چرخ‌دار

یکی دیگر از انواع پارتیشن متحرک مدل‌هایی هستند که صفحات آن با چرخ حرکت می‌کنند. به این ترتیب وقتی بخواهیم پارتیشن را باز یا بسته کنیم صفحات به کمک چرخ متصل‌شده به حرکت در می‌آیند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که با توجه به قابلیت جابه‌جایی و متحرک بودن پارتیشن‌ها، این وسایل دکوراتیو به عنوان دارایی شما محسوب می‌شوند. زیرا درصورت جابه‌جایی و تغییر مکان می‌توانید پارتیشن‌ها را هم با خود ببرید.

  • پارتیشن متحرک لولایی

یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن متحرک، مدل‌هایی هستند که با لولا به هم وصل شده‌اند. در این پارتیشن‌ها صفحات یا درب‌ها به وسیله‌ی لولا به هم متصل هستند و از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

  • پارتیشن متحرک تاشو

پارتشین متحرک تاشو از صفحه‌های تختی تشکیل شده است که با اتصال به یکدیگر در جدا کردن فضاهای خصوصی از عمومی کاربرد دارند. این صفحه‌ها به یکدیگر متصل‌اند و به چپ و راست باز و بسته می‌شوند. البته یکی از انواع پارتیشن متحرک تاشو در جهت بالا و پایین حرکت می‌کند که به آن پارتیشن آکاردئونی گفته می‌شود.

با این حساب مزیت استفاده از پارتیشن آکاردئونی این است که فقط به صورت خطی قابل‌استفاده نیست و در صورت نیاز می‌توان صفحات آن را به شکل منحنی طراحی و تولید کرد. حتی می‌توان به جای نصب این پارتیشن‌ها روی کف یا دیوار، آن‌ها را روی سقف نصب کرد.

انواع پارتیشن متحرک از نظر جنس

کاربری متفاوت و پوشش‌دهی سلیقه‌ی تمام مشتریان ایجاب می‌کند انواع پارتیشن با جنس‌های مختلفی تولید شوند که شامل موارد زیر است.

  • پارتیشن متحرک چوبی

پارتیشن‌های متحرک چوبی در دکوراسیون کلاسیک کاربرد زیادی دارد و در منازل مسکونی برای جدا کردن بخش‌های مختلف یا در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن چوبی علاوه بر زیبایی و مدرن بود، دوام و ماندگاری بالایی هم دارد و به زودی خراب نمی‌شود.

  • پارتیشن متحرکپارچه‌ای

یکی از انواع پارتیشن متحرک که طرفداران بسیاری دارد، پارتیشن‌هایی است که پنل‌های پارچه‌ای دارند. چارچوب و پایه‌ی این پارتیشن‌ها ممکن است از جنس چوب یا فلز باشد. قیمت پارتیشن متحرک پارچه‌ای کاملاً مناسب و مقرون‌به صرفه است و مزیت استفاده از آن این است که به راحتی می‌توان آن را شستشو کرد.

  • پارتیشن متحرک شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای برای محیط‌های اداری و سالن‌های کنفرانس کاملاً مناسب است، زیرا ضمن اینکه فضاها را از هم جدا می‌کند امکان دید بین آن‌ها را فراهم می‌کند. از انواع شیشه‌های ساده، سکوریت، مات و رنگی در ساخت این پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. مزیت کاربری انواع پارتیشن متحرک شیشه‌ای این است که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و عایق مناسبی در برابر صدا هستند.

همچنین برای تمیز کردن این پارتیشن‌ها می‌توان از یک دستمال و شیشه‌شوی استفاده کرد و به راحتی گرد و غبار روی پارتیشن شیشه‌ای را پاک کرد.

  • پارتیشن متحرک فلزی

یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن متحرک از جنس فلز ساخته می‌شود. فلزاتی نظیر آهن، برنج، فولاد و آلومینیوم از پرکاربردترین متریال‌هایی هستند که می‌توان برای تولید پارتیشن از آن استفاده کرد. مزیت استفاده از این پارتیشن‌ها این است که استحکام بالایی دارند و فشار و ضربه آن‌ها را خراب نمی‌کند.

همچنین این پارتیشن‌ها در حرارت بالا انعطاف‌پذیر هستند و می‌توان با استفاده از آن طرح‌های متنوع هندسی طراحی و تولید کرد.

قیمت پارتیشن متحرک چقدر است؟

تعیین قیمت دقیق پارتیشن امکان پذیر نیست. زیرا باید مجموعه‌ای از عوامل که قیمت پارتیشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد را بررسی کنیم. سایز و ابعاد پارتیشن و جنس متریالی که در ساخت انواع پارتیشن متحرک به کار رفته است و مدل آن در تعیین قیمت موثر است و باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین در چند سال نوسانات ارزی موجود در بازار ایران تاثیر شدیدی در تعیین قیمت‌ها گذاشته است.

جمع‌بندی

پارتیشن یکی از وسایل کاربردی و شیک دکوراسیون داخلی است و با انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، می‌تواند فضا را به قسمت‌های مختلف تقسیم کند. به این ترتیب با استفاده از پارتیشن در محیط‌های اداری و تجاری و منازل مسکونی می‌توان بهترین شرایط را برای کارکنان و ساکنین فراهم کرد.

این مطلب در مورد تقسیم‌بندی انواع پارتیشن متحرک از لحاظ جنس و متریال‌ها، قیمت پارتیشن متحرک، نحوه عملکرد و نصب است و اطلاعات کافی و مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید محصول مورد نظر را با بهترین قیمت از فروشندگان معتبر سایت جویشگر خریداری کنید و از کاربری آن رضایت حداکثری داشته باشید.

کد خبر 606790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.