مدارک لازم برای ویزا شینگن فرانسه به گزارش ایوار

دریافت ویزای شینگن، سخت‌ترین بخش سفر به اروپا است و شاید به این آسانی امکان‌پذیر نباشد. زمانی این موضوع سخت‌تر می‌شود که در صورت ریجکتی، تا چند سال باید قید سفر به اروپا را بزنید.

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، بسیاری از افرادی که برای سفر توریستی به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزای شینگن می‌کنند، به علت ناکافی بودن یا ارائه نادرست مدارک به سفارتخانه، ریجکت می‌شوند. همین علت، باعث شده است که سفر به اروپا با تورهای گروهی، بیش از پیش مورد استقبال واقع شود. بعضی از آژانس‌ها که به صورت مستقیم، اقدام به اجرای تور اروپا می‌کنند، به واسطه اجرای بدون نقص سالیان طولانی تورهای مسافرتی، نزد سفارتخانه‌ها قابل اعتماد هستند که همین امر (همراه با دریافت ضمانت بازگشت) سبب می‌شود که شانس دریافت ویزای شینگن برای شما بالاتر از اقدام به صورت انفرادی باشد.

مدارکی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از ملزومات شرکت در تور فرانسه آژانس ایوار است:

1. اصل گذرنامه با امضا، به همراه گذرنامه‌­های قبلی

الف) مدت اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم

ب) ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است. 

2. 3 قطعه عکس 4.5 * 3.5 رنگی، تمام رخ با زمینه روشن، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد و 70 تا 80 درصد عکس، چهره فرد باشد. حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

3. اصل و ترجمه شناسنامه

4. اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر 7 روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکیA4  باشد.)

الف) حساب‌های جاری : کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی

ب) گواهی تمکن برای سپرده­‌های بانکی به زبان انگلیسی و به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی همراه با مهر شعبه و امضا بانک (ارائه گواهی تمکن به تنهایی مورد قبول نمی‌باشد.)

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر 100.000.000 تومان باشد.

5. اصل سند مالکیت

6. اصل و ترجمه مدارک شغلی :

الف) پزشکان : پروانه مطب یا حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی و سه فیش آخر حقوق از محل کار، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی (معتبر برای سال جاری)

ب) وکلا : پروانه وکالت

ج) مشاغل دولتی : حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی، یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، ۳ فیش حقوقی آخر

د) بازنشسته­‌ها : حکم بازنشستگی، آخرین فیش حقوق

ه) مشاغل غیردولتی : گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر از شرکت مربوطه (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی،  به همراه ۳ فیش حقوقی آخر و سابقه بیمه تامین اجتماعی

و) در صورت خویش فرما بودن : جواز کسب / آگهی تاسیس، آخرین آگهی تغییرات مربوط به سمت‌های شغلی و تغییر آدرس شرکت/ کارت مباشرت (در صورت ارائه کارت مباشرت، ارائه جواز کسب اصلی الزامی است.)

* ارائه مدارک مالی شرکت برای افرادی که در روزنامه رسمی سمت دارند الزامی است.

ز) معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه : اصل حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، به همراه ۳ فیش حقوقی آخر

ح) دانش آموزان، دانشجویان : اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

7. برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن‌ها سفر می کنند رضایتنامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

8. اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­های خانه ­دار

آژانس ایوار در آخرین آپدیت وبسایت خود در قسمت تور پاریس، به این موضوع اشاره کرده است که حضور کلیه مسافرین (به جز افراد زیر 12 سال) جهت انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری VFS الزامی می‌­باشد اما همسفرانی که در 59 ماه گذشته آخرین ویزای خود را از فرانسه دریافت نموده‌اند نیاز به انگشت‌نگاری در مرکز انگشت‌نگاری فرانسه نداشته و این امکان را دارند که به‌صورت غیرحضوری درخواست ویزا نمایند.

مدارک لازم برای ویزا شینگن فرانسه به گزارش ایوار

ضمانت بازگشت، بخش مدارک تور فرانسه

ضمانت بازگشت، یکی از مهم‌ترین مدارکی است که آژانس‌های مسافرتی از مسافران دریافت می‌کنند. در کنار تمامی مدارک ذکر شده، چک رمزدار یا ضمانت‌نامه بانکی حداقل به مبلغ ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات از الزامات شرکت در تور فرانسه است. البته به این موضوع دقت داشته باشید که ۲۰۰ میلیون تومان، شروع مبلغ ضمانت‌نامه می‌باشد و این مبلغ با توجه به شرایط و مدارک شما به احتمال بسیار زیاد افزایش می‌یابد. همچنین مبلغی که تحت عنوان ضمانت بازگشت از سمت آژانس به مسافران اعلام می‌شود، در حساب خود مسافر بلوکه خواهد شد و فردای روز بازگشت از سفر، آزاد می‌شود.

کد خبر 606763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.