آیا قیمت دوج کوین صعودی خواهد شد؟ + آینده دوج کوین

آینده قیمت دوج کوین چگونه پیش بینی می‌شود؟ تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین (DOGE)، رمز ارزی که با الهام از یک میم اینترنتی پرطرفدار ساخته شد، در گرماگرم بازار صعودی رمز ارزها طی سال‌های اخیر توانست سودهای هنگفتی را به جیب سرمایه‌گذاران خود سرازیر کند. اما آیا در حال حاضر و با فروکش کردن تب و تاب ارزهای دیجیتال و حاکم‌شدن جوی نزولی بر بازار این دارایی‌های نوظهور، همچنان می‌توان به چشم یک سرمایه‌گذاری مناسب به دوج کوین نگاه کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، این مقاله را از دست ندهید.

دوج کوین چیست و خالق آن کیست؟

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ در قالب یک شوخی و اقدامی طنزآمیز معرفی شد. «جکسون پالمر» (Jackson Palmer) و «بیلی مارکوس» (Billy Markus) با رویکردی هجوآمیز در قبال رشد آلت‌کوین‌ها از میم اینترنتی دوج یک رمز ارز ساختند. اگرچه پیدایش دوج کوین تنها برآمده از یک شوخی ساده بود؛ اما به‌تدریج به‌دلیل موجودی وافر و قیمت پایین توانست جای خود را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برای پرداخت انعام‌های خرد باز کند. گفتنی است این رمز ارز از الگوریتمی موسوم به اسکریپت استفاده می‌کند. بلوک‌ها در شبکه دوج کوین، هر یک دقیقه یک‌بار تولید می‌شوند و این ویژگی باعث شده تا این شبکه از دیگر بلاک چین‌ها سریع‌تر باشد. گفتنی است هیچ محدودیتی برای عرضه واحدهای دوج کوین وجود ندارد؛ بنابراین میزان کل موجودی این رمز ارز می‌تواند تا بی‌نهایت رشد کند.

جکسون پالمر، یکی از خالقان دوج کوین، پیش از ابداع این رمز ارز، در یکی از شعبه‌های شرکت ادوبی در شهر سیدنی استرالیا مشغول به کار بود. پالمر در سال ۲۰۱۳ با مشاهده علاقه روزافزون مردم به رمز ارزها درصدد راه‌اندازی طرحی برای شوخی با فعالان این حوزه بود. او در ابتدا با ارسال توییت‌هایی از میم اینترنتی پرطرفدار دوج برای به‌سخره گرفتن رمز ارزها استفاده می‌کرد. اما رفته‌رفته برخلاف انتظار اولیه‌اش بازخوردهای مثبتی از سمت فعالان رمز ارزها دریافت کرد و چندی بعد دامنه اینترنتی dogecoin.com را ثبت کرد.

در آن سوی آب‌ها، بیلی مارکوس در شهر پورتلند در دفتر شرکت آی‌بی‌ام به کار توسعه نرم‌افزار مشغول بود و با شنیدن زمزمه‌های فعالان رمز ارزها پیرامون دوج کوین، اقدام به برقراری تماس با پالمر کرد. او در ادامه توانست موافقت پالمر را برای طراحی و توسعه نرم‌افزار دوج کوین جلب کند.

مارکوس در نهایت با الهام از لاکی‌کوین و لایت‌کوین، کد دوج کوین را بر اساس سازوکار اجماع اثبات کار نوشت. ستاره اقبال دوج کوین وقتی درخشید که ایلان ماسک، کارآفرین پرآوازه و مدیرعامل تسلا با انتشار پیاپی توییت‌هایی از علاقه خود به این رمز ارز پرده برداشت.

تفاوت دوج کوین و شیبا اینو چیست؟

آیا قیمت دوج کوین صعودی خواهد شد؟ + آینده دوج کوین

شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB، میم کوین دیگری است که در اوت ۲۰۲۰ و در خلال بازار صعودی رمز ارزها از سوی فردی ناشناس با نام مستعار «ریوشی» (Ryoshi) عرضه شد. این رمز ارز نیز همچون دوج کوین با الهام از شکل و شمایل یکی از نژادهای سگ‌های ژاپنی طراحی شده است. عده‌ای شیبا اینو را قاتل دوج کوین نامیده‌اند. شیبا و دوج کوین به‌رغم شباهت‌های بسیار، دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

هدف و کارکرد اولیه

بنیان‌گذاران دوج کوین، آن‌طور که خودشان اذعان کرده‌اند، هدفی جز شوخی با رمز ارزها نداشته‌اند. خالقان دوج کوین، تنها در پی این بودند که اقدام مردم برای عوض کردن پول‌های واقعی با پول‌های مجازی همچون بیت کوین را به باد انتقاد بگیرند. آن‌ها هیچ‌وقت گمان نمی‌کردند که رمز ارز برآمده از این اقدام کنایه‌آمیز، روزی به فهرست برترین رمز ارزهای بازار راه پیدا کند.

در مقابل اما شیبا اینو در گرماگرم بازار صعودی رمز ارزها و با هدف تقلید از موفقیت دوج کوین پا به عرصه گذاشت. شیبا اینو برخلاف دوج کوین دارای بلاک چین اختصاصی نیست و در بستر شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده است.

ارزش بازار

دیگر تفاوت دوج کوین و شیبا اینو به ارزش بازار آن‌ها باز می‌گردد. در حال حاضر، دوج کوین با برخورداری از ارزش بازار تقریبی ۸.۵ میلیارد دلاری در جایگاه یازدهم برترین رمز ارزهای از نظر ارزش بازار قرار دارد. تعداد کل واحدهای در گردش این رمز ارز هم برابر با ۱۳۲.۶۷ میلیارد است.

ارزش بازار شیبا اینو اما اندکی از ارزش بازار دوج کوین کم‌تر و در حدود ۶.۷ میلیارد دلار است. این میم کوین هم‌اکنون در جایگاه سیزدهمین رمز ارز برتر بازار قرار دارد. تعداد کل واحدهای در گردش شیبا نیز در حدود ۵۴۹ تریلیون است که بسیار فراتر از موجودی دوج کوین است.

عرضه

گرچه تعداد واحدهای در گردش دوج کوین در حال حاضر در حدود ۱۳۳ میلیارد است؛ اما این رمز ارز هیچ سقف عرضه‌ای ندارد. هر سال، ۵ میلیارد دوج کوین جدید استخراج می‌شود. در مقابل، شیبا اینو دارای سقف عرضه‌ای برابر با یک کوادریلیون واحد است.

آیا قیمت دوج کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی خواهد شد؟

دوج کوین در محدوده قیمتی ۰.۱۷۰۱، سال ۲۰۲۲ را آغاز کرد و طی ماه‌های بعد نیز روند نزولی خود را ادامه داد. در پایان سه‌ماهه نخست سال قیمت دوچ کوین توانست با احیای دوباره به محدوده ۰.۱۴۵۹ دلار باز گردد. بااین‌حال، سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برای این رمز ارز چندان خوش‌یمن نبود و با سقوط بهای آن به محدوده ۰.۰۸۷ دلار به پایان رسید.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که با نزدیک شدن به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ و ورود به سال ۲۰۲۳ انتظار می‌رود که قیمت دوج کوین بتواند تا محدوده ۰.۱۳۶۴ دلار صعود کند.

چه بازه قیمتی برای خرید دوج کوین مناسب است؟

آیا قیمت دوج کوین صعودی خواهد شد؟ + آینده دوج کوین

در حال حاضر قیمت دوج کوین نسبت به اوج قیمتی خود فاصله زیادی گرفته است و کارشناسان بر این باورند که زمان ماسب برای خرید دوج کوین فرا رسیده است. درصورتی که جو نزولی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به پایان برسد، با توجه به کاهش قیمت زیاد این ارز در سال ۲۰۲۲، می‌توان انتظار یک صعود پرقدرت را از این ارز داشت. البته بازار ارزهای دیجیتال بازاری پر نوسان و غیرقابل پیش بینی است؛ بنابراین پیش از خرید ارز دیجیتال به خوبی تحقیق کرده و اصول مدیریت سرمایه را رعایت کنید. برای خرید دوج کوین می‌توانید وارد وب سایت صرافی ارزپایا شده و پس از ثبت نام، در دو بازار تتر و تومان اقدام به خرید دوج کوین کنید.

آیا دوج کوین در سال ۲۰۲۳ آینده روشنی خواهد داشت؟

تحلیلگران انتظار دارند که روند فرسایشی کنونی حاکم بر بازار در سال ۲۰۲۳ به پایان برسد. آن‌ها بر این باورند که با افزایش تورم جهانی، توجه به رمز ارزها برای حفظ ارزش دارایی‌ها بیشتر می‌شود و این اتفاق می‌تواند جرقه آغاز حرکت صعودی را در بازار رمز ارزها روشن کند. سرمایه‌گذاران و دارندگان دوج کوین نیز نشان داده‌اند که بیش از همیشه به نگه‌داری این میم کوین پایبندند؛ داده‌ها هم حاکی از آن است که میانگین زمان نگه‌داری هر واحد دوج کوین برابر با ۱.۸ سال بوده که در نوع خود حیرت‌آور است.

با تمام این تفاصیل، تحلیلگران خوش‌بینی گفته‌اند که احتمال دارد قیمت دوج کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ به محدوده ۰.۲۳۲۹ دلار برسد. برای خرید ده‌ها ارز دیجیتال از جمله دوج کوین و شیبا اینو می‌توانید به صرافی ارزپایا به نشانی https://arzpaya.com مراجعه کنید. ارزپایا از جمله صرافی‌های رمز ارزی پیشروی ایرانی است که با کارمزد اندک و سرعت عمل در واریز و برداشت، زبانزد کاربران ارزهای دیجیتال شده است.

کد خبر 606760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.