پهنای باند اختصاصی چیست + کاربردها و مزیت ها

جهان امروز جهان ارتباطات است و سرعت بالای انجام کارها در این میان حرف اول را می‌زند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، اینترنت و خدمات مربوط به آن، کمک چندانی به کسب‌وکارها برای ارائه خدمات کرده‌اند.

با پهنای باند اختصاصی می‌توان کارها را از خانه انجام داد و برای کارفرما ارسال کرد. همچنین در هر نقطه‌ای از جهان می‌توانید با شرکای کاری خود جلسات مهم برگزار کنید. این خصوصیات باعث شده است که دیگر نیاز به طی کردن مسافت خانه تا محل کار نداشته باشید و تا حد بسیاری در زمان، هزینه و انرژی صرفه‌جویی شود. در این مقاله شما را با مفهوم پهنای باند اختصاصی و کاربرد و مزیت‌های آن آشنا می‌کنیم.

پهنای باند اختصاصی، بهترین سرویس برای شرکت‌های بزرگ

پهنای باند به معنی سرعت ارسال و دریافت اطلاعات است و اصطلاحاً به آن send and receive می‌گویند. اما پهنای باند اختصاصی به معنای این است که کاربر می‌تواند از همه ظرفیت خود در طول روز و ساعات پرمصرف استفاده کند. در این صورت شرکت پشتیبانی پهنای باند اجازه واگذاری ظرفیت به یک کاربر دیگر را ندارد.

همان‌طور که از نام آن مشخص است، سرویس پهنای باند اختصاصی، اختصاصاً توسط یک مشترک که معمولاً یک کسب‌وکار است، استفاده می‌شود. در واقع در مقابل پرداخت مبلغ بیشتر می‌توانید از پهنای باند اختصاصی موردنظرتان استفاده کنید. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ که برای انجام کارها خود به‌طور مداوم به اینترنت نیاز دارند و نوسان سرعت نت روی کار آن‌ها تاثیرگذار است، اقدام به خرید اینترنت پوینت تو پوینت و پهنای باند اختصاصی می‌کنند. در واقع این خدمت با عنوان سرویس ویژه شرکت‌ها و سازمان‌ها شناخته می‌شود.

پهنای باند اختصاصی چیست + کاربردها و مزیت ها

در چه مواقعی بهتر است از پهنای باند اختصاصی استفاده کنید؟

به‌طورکلی برای یک یا چند مورد خاص، ممکن است که به خرید پهنای باند اختصاصی نیاز داشته باشید. در ادامه به این موارد به‌طور مختصر اشاره می‌کنیم.

  • ترافیک اینترنتی: با شیوع بیماری کرونا خیلی از افراد به صورت دورکار و از خانه وظایف شغلی خود را انجام می‌دهند و برای کارفرما یا مشتریان ارسال می‌کنند. در این صورت اگر ایمیل، بارگذاری صفحات وب و اشتراک‌گذاری فایل‌ها حجم بسیاری دارند، بهتر است که از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کنید. این کار علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه، زمان انجام کارها را نیز کوتاه‌تر می‌کند.
  • مدیریت و گرفتن backup از سرورها: اگر بسیاری از اطلاعات کسب‌وکار شما روی سرور ذخیره می‌شود و نگران از دست رفتن اطلاعات مهم هستید، بکاپ گرفتن از اطلاعات این مشکل را برای شما حل می‌کند. با پهنای باند اختصاصی می‌توانید با بالاترین سرعت اطلاعات مهم کسب‌وکار خود را بازیابی کنید.
  • استفاده از تلفن اینترنتی NGN: یکی از خدمات جدید و محبوب کسب‌وکارها، خدمات NGN یا تلفن ثابت اینترنتی است. از خصوصیات مهم این خط تلفن می‌توان به اینترنتی بودن و قابلیت جابه‌جایی آن اشاره کرد. به این معنی که در صورت تغییر آدرس، شماره خط ثابت اینترنتی همچنان به شما تعلق خواهد داشت.
  • ارتباط بین شعب مختلف یک شرکت بزرگ: اگر یک کسب‌وکار بزرگ دارید که شعبه‌های مختلفی دارد، برای حفظ ارتباط مناسب بین شعبه‌ها، ارسال اسناد و فایل‌ها و استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM) بهتر است که از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کنید.
  • برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی: یکی دیگر از مسائلی که در سال اخیر شاهد رشد آن بوده‌ایم، برگزاری جلسات کاری با کمک اینترنت است. با وجود همه‌گیری کرونا و ترافیک سنگین شهری، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در زمان و حفظ سلامت جمعی، جلسات خود را در خانه و به‌صورت اینترنتی مدیریت کنند. باتوجه‌به اینکه سرویس پهنای باند اختصاصی سرعت یکسانی برای دریافت و ارسال اطلاعات دارد، برای برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی بسیار مناسب هستند. همچنین این ویژگی کمک می‌کند تا به‌راحتی با شرکای جهانی نیز در ارتباط باشید.

کیفیت ثابت سرویس‌دهی، مهم‌ترین مزیت پهنای باند اختصاصی

با وجود اینکه در پهنای باند اختصاصی زنجیره‌ای از پهنای باندها وجود دارد، کیفیت سرویس در کلیه ساعات شبانه‌روز بالا است. همچنین اختصاصی بودن پهنای باند باعث می‌شود تا حتی در ساعات پیک مصرف، سرعت سرویس مشترک افت نداشته باشد.

  • امنیت بالای پهنای باند اختصاصی در تبادل اطلاعات و امکان بکاپ‌گیری سریع
  • برابر بودن سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در پهنای باند اختصاصی
  • امکان مدیریت اختصاصی پهنای باند
  • پشتیبانی شبانه‌روزی
  • دریافت آدرس‌های Static Valid IP توسط مشتری و به تعداد موردنیاز
  • امکان ارائه خدمات ویژه مثل BGP و VOIP
  • پایین بودن سرعت پینگ تایم ( Ping Time) و جیتر تایم
  • راه‌اندازی سریع سرویس پهنای باند اختصاصی

باتوجه‌به مزایایی که برای پهنای باند اختصاصی ذکر کردیم و نوع نیازتان می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید این سرویس برای شما مناسب است یا خیر؟

پهنای باند اختصاصی چیست + کاربردها و مزیت ها

خدمات پهنای باند اختصاصی ماهان نت برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ

پهنای باند اختصاصی مشکل دریافت و انتقال اطلاعات در سازمان‌های بزرگ را حل کرده است. با استفاده از این سرویس دیگر با محدودیت‌های اینترنت اشتراکی روبه‌رو نیستید و سرعت انجام کارها به‌صورت چشم‌گیری در افزایش می‌یابد. یکی از سرویس‌های پرکاربرد و سفارشی ماهان نت، خدمات پهنای باند اختصاصی است. شرکت‌ها و سازمان‌ها با خرید این سرویس می‌توانند از اینترنت پرسرعت با ظرفیت بالا برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده کنند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره برای پیاده‌سازی خدمات پهنای باند با شماره ۰۲۱۸۷۲۲۷ تماس بگیرید و با مراجعه به سایت business.mahannet.ir اطلاعات جامعی درباره انواع سرویس‌ها و خدمات شرکت ماهان نت کسب کنید.

کد خبر 606638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.