اجرای طرح ساماندهی فاضلاب‌های جنوب شهر

شهردار ساوه از اجرای طرح ساماندهی فاضلاب‌ها در منطقه جنوب و جنوب‌شرق این شهر خبر داد و گفت: آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب خام و پسماندهای آلوده معضلی است که پیامدها و عوارض متعددی دارد که سلامت شهروندان را به دلیل تولید محصولات آلوده تهدید می‌کند و کیفیت خاک را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.

امیررضا یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حدود ۵۰ سال است که این وضعیت وجود دارد و تاکنون اقدامی جدی در این راستا انجام نشده است، اظهار کرد: این موضوع به دلیل آنکه به صورت مستقیم با سلامت مردم و امنیت غذایی مرتبط است و دستگاه قضائی و بازرسی برای احقاق حقوق عامه در این زمینه ورود پیدا کرده است، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیریت شهری ساوه برای رفع این معضل چندین ساله، طرح ساماندهی پساب‌ها با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: در طرح پیش‌بینی شده، این پساب توسط لوله به اماکنی همانند شهرک بازیافت شهرداری منتقل می‌شود و برای درختکاری و جنگل‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یوسفیان تاکید کرد: به دلیل کمبود آب شیرین برای آبیاری، فاضلاب به عنوان یک مکمل مهم و منبع آب جایگزین طی دهه‌های اخیر برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب خام و پسماندهای آلوده معضلی است که پیامدها و عوارض متعددی دارد که سلامت شهروندان را به دلیل تولید محصولات آلوده تهدید می‌کند و کیفیت خاک را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.

شهردار ساوه گفت: رهاسازی پساب‌های خانگی در کوچه‌ها و معابر سطح شهر که توسط برخی از شهروندان انجام می‌شود، موجب آلودگی بهداشتی و زیست‌محیطی برای دیگر شهروندان خواهد شد.

یوسفیان افزود: برای رفع معضل رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در معابر نیازمند همت عمومی و همکاری شهروندان هستیم و رعایت نکردن این مسائل که منشأ ابتلاء به بسیاری از بیماری و معضلات است، سلامت جامعه و شهروندان را تهدید می‌کند.

کد خبر 606632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.