هوشمندسازی حمل‌ونقل شهر اراک در اولویت است

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پرداخت الکترونیک تنها یک مرحله از شبکه هوشمندسازی حمل و نقل عمومی شهر است و این پروژه در فازبندی مشخصی به تدریج در سطح شهر اجرایی خواهد شد.

علی اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با راه‌اندازی شبکه هوشمند حمل‌ونقل عمومی اتوبوس‌ها طبق برنامه زمانی مشخصی در سطح شهر تردد خواهند کرد و با طراحی و عرضه اپلیکیشن شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع خواهند شد و می‌توانند بر اساس آن برای حضور در ایستگاه‌ها برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی به هوشمندسازی تاکسی‌های سطح شهر خواهیم پرداخت و در این زمینه برنامه بلندمدتی در نظر گرفته خواهد شد و پس از اجرایی کردن پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی به برنامه‌ریزی مسیر تاکسی‌ها نیز در اپلیکیشن طراحی شده پرداخته خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: روند کاری شرکت ساایران که برای هوشمندسازی حمل و نقل عمومی با آن قرارداد بسته‌ایم نسبت به شرکت قبلی که کارت‌های پرداخت هوشمند صادر می‌کرد، بسیار متفاوت است، با این همه مذاکراتی انجام شده تا کارت‌های هوشمند قبلی برای پرداخت کرایه اتوبوس در سیستم جدید فعال بماند تا شهروندان با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نباشند.

وی گسترش حمل و نقل عمومی و کاهش حضور خودروهای شخصی به ویژه در هسته مرکزی شهر را از اولویت‌های مدیریت شهری اراک دانست و افزود: ایرادهایی که وزارت کشور به طرح جامع حمل و نقل شهر اراک وارد کرده بود، مورد بررسی معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری قرار گرفت و برای تصویب به وزارت کشور ارسال شده است.

غفاری تصریح کرد: دو خط حمل و نقل انبوه‌بر که می‌تواند شامل BRT، تراموا و اتوبوس‌های برقی چند واگنه باشد، برای شهر اراک دیده شده است که در برنامه‌های بلند مدت شهر به آن خواهیم پرداخت.

کد خبر 606629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.