شناسایی بیش از ۶ هزار بازمانده از تحصیل در اصفهان/ورود ۲۰۰ سرباز طلبه به عنوان مشاور

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شش هزار و ۱۰۷ نفر بازماندگان تحصیل هستند که دو هزار نفر آنها شناسایی و مشکل آنها حل شده است و به آموزش بازگشتند و برای حل مشکل درصد باقیمانده نیز تلاش‌های لازم انجام می‌شود،طی سال جاری ۲۰۰ نفر سرباز طلبه به آموزش و پرورش به عنوان مشاور مذهبی وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذرکیوان امیرپور صبح امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست خبری برگزار شده پیرامون آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت، ورزش، بهداشت و سلامتی دانش‌آموزان مطرح است. طی دو سال گذشته نگاه ویژه‌تری به سلامت دانش‌آموزان شده است و حضور دانش‌آموزان در مدارس طی فروردین‌ماه، بدون هیچ تنش و مشکلی انجام و حتی امتحانات خردادماه نیز بدون مشکل برگزار شد.

وی افزود: استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و تهویه هوا در مدارس تاکید شده است و با توجه به اینکه سال گذشته کلاس‌ها کم‌جمعیت برگزار شد، با چالشی روبه‌رو نبودیم و طی سال جاری نیز موارد ایمنی در دستور کار قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی احداث فضاهای ورزشی به خصوص در مدارس دخترانه مطرح و ۴۱ زمین ورزشی ساحلی برای هر منطقه، یک زمین ساحلی و یک زمین چمن مصنوعی برای مدارس با اختصاص تجهیزات در نظر گرفته شد تا دانش‌آموزان حتی در ساعات بعد از آموزش نیز بتوانند از آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: طرح شهید خرازی از سال قبل آغاز شده است و روزهای پنجشنبه به ورزش مادر و دختر و جمعه‌ها به ورزش پدر و پسر اختصاص دارد که با توجه به مشکلات ایجاد شده توسط بیماری کرونا، امید است این طرح باعث نزدیکی خانواده‌ها و فرزندان آنها شود.

امیرپور گفت: در طرح شهید طوغانی که قهرمان ورزش زورخانه‌ای بود، سعی شد آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی برای هر مدرسه دوره دوم پسرانه ابتدایی درنظر گرفته شود و دانش‌آموزان با آن آشنا شوند. برای ایمن‌سازی فضاهای درسی تلاش و مواردی در طرح کوچ به مدارس ابلاغ شده است. ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی هستند و به همین منظور در مدارس باید به ورزش و سلامت بیشتر پرداخته شود.

ثبت‌نام بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی

وجیهه فاضل معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: ۹۸ درصد کلاس‌های ابتدایی تکمیل است و تعداد جزئی افراد ثبت‌نام نشده به علت نقل و انتقالات است یا این دانش‌آموزان از اتباع هستند. کتب درسی تحویل مدارس و سامانه ثبت‌نام کتاب اواخر شهریور باز است که جاماندگان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۵۱۱ هزار و ۷۴ دانش‌آموز در دوره ابتدایی، افزود: طرح سواد رسانه‌ای برای ۲۴ هزار و ۸۰۰ معلم برگزار شد و برای نیروهای جدید نیز این دوره برگزار می‌شود. شش هزار و ۱۰۷ نفر بازماندگان تحصیل هستند که دو هزار نفر آنها شناسایی و مشکل آنها حل شده است و به آموزش بازگشتند و برای حل مشکل درصد باقیمانده نیز تلاش‌های لازم انجام می‌شود.

برپایی دو هزار پایگاه تابستانی برای تابستان امسال

مهدی نم‌نبات معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: اقامه نماز از روز دوم مهرماه آغاز می‌شود و ساماندهی امامان جماعت نیز انجام شده است. در حوزه فعالیت‌های قرآنی، استان اصفهان رتبه اول مسابقات قرآن فرهنگیان را کسب کرده که برای اولین سال این رتبه کسب می‌شود و در بخش مسابقات قرآنی دانش‌آموزی، رتبه سوم کسب شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح سنگر برای حجاب و عفاف ویژه کادر اجرایی مدارس، افزود: دو هزار پایگاه تابستانی برای تابستان امسال برپا شد و ۳۷۲ هزار دانش‌آموز از فعالیت‌های اوقات فراغت در حوزه‌های مختلف استفاده کردند. اصفهان رتبه اول نوجوان سالم و یاریگران را در حوزه پیشگیری از اعتیاد کسب کرد و براساس نقشه خطرپذیری، اولین نقشه آسیب‌پذیری استان با چهار آسیب طراحی شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طرح همدم و طرح شهید شاه‌مرادی برای موارد پیشگیری در مناطق پرخطر برگزار شد، ادامه داد: چهار تشکل دانش‌آموزی فعالیت‌های خوبی دارند و طی سال جاری ۲۰۰ نفر سرباز طلبه به آموزش و پرورش به عنوان مشاور مذهبی وارد می‌شوند. در حوزه آموزش مدیران مدارس، طرح اتقان برای آموزش قرآن به معلمان ابتدایی نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 606617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.