برداشت ۷۰۰ تنی گردو در شهرستان کاشان

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: پیش بینی می‌شود باغداران کاشانی امسال ۷۰۰ تن گردو از باغات برداشت کنند که به خاطر سرما زدگی نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش دارد.

عباس معینی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیش بینی می‌شود باغداران کاشانی امسال ۷۰۰ تن گردو از باغات برداشت کنند که به خاطر سرما زدگی نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش دارد.

وی افزود: عمده محصول گردوی کاشان در بخش برزک، نیاسر و روستای مرق، رحق و ارمک این شهرستان تولید می‌شود که شامل ارقام محلی و پوست کاغذی است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند گفت: برداشت گردو از اوایل شهریور آغاز و تا اواخر همین ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: با برداشت این مقدار گردو افزون بر ۸۳ میلیارد تومان عاید کشاورزان می‌شود.

معینی خاطرنشان کرد جهاد کشاورزی کاشان با اعطای نهال یارانه‌ای و ارقام مناسب و سازگار در مناطق مختلف کاشان از باغداران حمایت می‌کند.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: سال جاری در سطح وسیعی از باغ‌های قدیمی اجرای عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه انجام شد.

به گزارش ایمنا، گردو در کاشان در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به خوبی رشد می‌کند، عمده کشت گردو در قالب درختان پراکنده در حاشیه باغ‌ها و اطراف منازل مسکونی روستایی است. این منبع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است، سلامت قلب و استخوان‌ها را تقویت کرده و در مدیریت وزن کمک می‌کند. درخت گردو علاوه بر تولید محصولی مغذی، چوب بسیار مناسبی برای تولید فرآورده‌های چوبی دارد.

کد خبر 606477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.