از اعتراف به سناریوی عجیب جنایی تا داستان‌سرایی پس از مرگ معمایی همسر

اعتراف به یک سناریوی عجیب جنایی، خط پایان باند کلاهبرداری‌های میلیاردی، داستان‌سرایی پس از مرگ معمایی همسر در بیمارستان، چاقوکشی خونین در بیمارستان، بازداشت یک زن و دو مرد و سقوط مرگبار از طبقه سوم یک ساختمان نیمه‌کاره را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپیده‌دم شنبه گذشته، نزدیکان جوان ۲۹ ساله‌ای که نیمه شب از منزل خارج شده بود، پیکر نیمه جان او را در بیابان‌های اطراف منطقه اسماعیل‌آباد مشهد در حالی به صورت عریان پیدا کردند که آثار شکنجه‌های وحشتناک روی اندامش نمایان بود. آنها بلافاصله پیکر «حسین – ک» را با خودروی شخصی خودشان به بیمارستان رضوی رساندند و او در آخرین جملات خود از فاروق و فرشید نام برد که او را تا سرحد مرگ شکنجه کرده‌اند و دقایقی بعد نیز به کما رفت و جان سپرد.

درپی مرگ دلخراش این جوان، بلافاصله تحقیقات پلیسی با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی ویژه قتل عمد مشهد برای دستگیری فاروق و فرشید آغاز شد. دقایقی بعد گروه تخصصی از افسران زبده تجسس و اطلاعات کلانتری سپاد با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد جعفر عامری رئیس کلانتری وارد عمل شدند و به تحقیق در این‌باره پرداختند.

بررسی‌های آنها نشان داد که ساعت حدود یک بامداد «فاروق» (دایی مقتول) با وی تماس گرفته و مدعی شده است که چند نفر به او حمله کرده و او را کتک زده‌اند. او سپس از «حسین – ک» (مقتول) خواست تا برای آشتی یا انتقام او را همراهی کند. حسین نیز با بیان این ماجرا برای همسرش، از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت تا اینکه حدود دو ساعت بعد «فاروق» با استفاده از گوشی تلفن یک چوپان با عموی «حسین – ک» تماس گرفت و ادعا کرد که چند نفر حسین را کتک زده و پیکر زخمی او را در بیابان‌های اطراف انداخته‌اند.

با این ادعا، بی‌درنگ تعدادی از اعضای خانواده و اهالی محل سوار بر خودرو راهی بیابان‌های اطراف منطقه اسماعیل آباد شدند و پیکر عریان وی را در حالی یافتند که گوش او از نیمه بریده شده و آثار شکنجه‌های هولناک روی سر و اندامش نمایان بود. در ادامه تحقیقات، گروه ویژه افسران عملیاتی کلانتری به سرپرستی حصاری (رئیس دایره اطلاعات و عملیات کلانتری) و در یک عملیات ضربتی موفق شدند فاروق را در حالی دستگیر کنند که پابند الکترونیکی داشت و به تازگی از زندان به مرخصی آمده بود. این جوان ۳۳ ساله از مدت‌ها قبل به جرم مواد مخدر در زندان مشهد تحمل کیفر می‌کرد.

با انتقال وی به دایره اطلاعات کلانتری سپاد، بازجویی‌های تخصصی زیر نظر مستقیم قاضی دکتر صادق صفری آغاز شد اما وی نقش خود در ارتکاب جنایت را انکار کرد و گفت: آن شب من با حسین – ک (خواهر زاده ام) تماس گرفتم و با او سر کوچه محل سکونت خودمان قرار گذاشتم اما وقتی به بیابان‌های اطراف رفتیم تا کسانی را پیدا کنیم که مرا کتک زده بودند، ناگهان چند نفر با سروصورت پوشیده و از پشت سر به ما حمله‌ور شدند و خواهرزاده‌ام را به شدت کتک زدند اما در همین حال من که قبلاً چوپان بودم و به این خاطر هنوز فرز و جسور بودم بی‌درنگ از چنگ آنها گریختم و خودم را به چوپان دیگری در همان منطقه رساندم و ماجرا را به عموی حسین اطلاع دادم.

وی که مدعی بود هیچ‌کدام از مهاجمان را نشناخته است در میان سخنانش اضافه کرد: شاید هم یکی از آن مهاجمان نقابدار «فرشید» (متهم دیگر تحت تعقیب) بود. در حالی که ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی رمزآلود با دستور قاضی به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شده بود، عملیات دستگیری فرشید (متهم فراری) در دستور کار قرار گرفت و طولی نکشید که با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره، روز گذشته «فرشید» نیز خود را تسلیم کارآگاهان اداره جنایی کرد و بازداشت شد.

او نیز در مراحل اولیه بازجویی حضور خود در صحنه جنایت را به کلی منکر شد و گفت: من هیچ نقشی در ماجرای قتل جوان ۲۹ ساله نداشتم. اگرچه قبلاً اختلافاتی با یکدیگر داشته‌ایم اما در ساعت وقوع جنایت من در منزل بودم و آنجا نیز به دوربین‌های مدار بسته مجهز است که می‌تواند دلیلی محکم بر ادعای من باشد.

در حالی که بررسی‌های غیرمحسوس پلیس از اختلافات شدید خانوادگی و فامیلی بین افراد مذکور حکایت دارد که به ماجراهای تکان دهنده نیز گره خورده است اما تلاش کارآگاهان برای رمزگشایی از این پرونده جنایی با راهنمایی‌های قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه دارد.

خط پایان باند کلاهبرداری‌های میلیاردی

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز، اظهار کرد: درپی ارجاع یک فقره پرونده تصاحب غیرقانونی به املاک توسط یک باند کلاهبرداری سازمان یافته در منطقه جهانشهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از این بود اعضای یک باند سازمان یافته کلاهبرداری با شناسایی املاک بلاصاحب اقدام به جعل سند آن‌ها کرده و با تنظیم چند فقره قولنامه و دست به دست کردن ملک بین اعضای باند، آن را به فروش می‌رساندند.

رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به حرفه‌ای عمل کردن متهمان و اطلاع دقیق از نحوه دور زدن قانون، گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان تاکنون ۱۲ ملک میلیاردی را در شهرهای کرج و چهارباغ با این شیوه تصاحب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در ادامه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با همکاری عوامل کلانتری ۱۳ کرج ۹ نفر از اعضای این باند شامل هشت مرد و یک زن شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه متهمان پس از مشاهده مستندات پلیس به انجام کلاهبرداری و تصاحب ۱۲ ملک میلیاردی اعتراف کردند، گفت: ارزش املاکی که توسط این باند کلاهبرداری شده است، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای انجام معاملات ملکی به آژانس‌های املاک معتبر مراجعه کرده و اصالت اسناد ملک مورد معامله را حتماً بررسی کنند.

داستان‌سرایی پس از مرگ معمایی همسر در بیمارستان

گزارش مرگ زن جوان به بازپرس محمدحسین زارعی اعلام و دستور تحقیقات در این‌باره صادر شد. یکی از پرسنل بیمارستان در این‌باره گفت: دقایقی پیش زن جوانی را به بیمارستان منتقل کردند که همسرش مدعی بود، سکته کرده است اما وضعیت او مشکوک به نظر می‌رسد.

به دنبال این گزارش بازپرس جنایی دستور تحقیقات از همسرش را صادر کرد و مرد جوان گفت: با همسرم هیچ اختلافی نداشتم، روز حادثه با هم در خانه بودیم که ناگهان حال همسرم بد شد و روی زمین افتاد. او را به بیمارستان رساندم اما متأسفانه فوت کرد.

در حالی که مرد جوان چنین اظهاراتی داشت، در تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که مرد جوان واقعیت را نگفته و با همسرش اختلاف و درگیری زیادی داشته است.

با توجه به تناقض‌گویی‌های این مرد، بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت وی را صادر کرد و جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

چاقوکشی خونین در بیمارستان

سرهنگ عظیم‌الله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهرستان، مأموران انتظامی به سرعت به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه و بررسی میدانی مشخص شد افرادی به دلیل اختلافات قبلی در یکی از محلات شهر نی ریز اقدام به چاقوکشی و ضرب و شتم یکدیگر می‌کنند که این موضوع باعث رعب و وحشت شهروندان شده و افراد حاضر در درگیری به علت جراحت و مصدومیت به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل می‌شود و در آنجا با ادامه درگیری سبب اخلال در نظم بیمارستان شده بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز تصریح کرد: در این راستا شش نفر از عوامل اصلی درگیری دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند. امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با مخلان نظم و امنیت شهروندان به صورت قاطع و برابر قانون برخورد خواهد شد.

بازداشت یک زن و ۲ مرد

سرهنگ حسین زلقی رئیس پلیس کلان‌شهر اهواز، اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان اهواز بررسی موضوع و دستگیری سارقین در دستور کار مأمورین این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران کلانتری ۱۳ اهواز با گشت‌زنی هدفمند و فعال در ساعت چهار بامداد به یک خودرو سواری پراید سفید رنگ مشکوک شدند و پس از توقیف و اخذ استعلام مشخص شد خودروی مذکور دارای سابقه سرقت در شهر اهواز است.

رئیس پلیس کلان‌شهر اهواز ادامه داد: بلافاصله سرنشینان خودرو که دو نفر آقا و خانم سابقه‌دار بودند دستگیر و به همراه خودرو مسروقه به مقر انتظامی دلالت یافتند. در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، تاکنون به شش فقره سرقت خودرو معترف شده‌اند.

سقوط مرگبار از طبقه سوم یک ساختمان نیمه‌کاره

سرهنگ علی قاسم پور فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اعلام خبر حادثه کارگری در شهر کرج، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از بلندی در منطقه رجایی شهر این شهرستان، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۵ برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد یک کارگر جوشکاری حین کار کردن به علت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی از طبقه سوم به پایین سقوط کرده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در بررسی‌های تکمیلی مأموران مشخص شد که فرد مصدوم به علت شدت صدمات وارده جان خود را در بیمارستان از دست داده است. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.

کد خبر 606454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.