تاریخ اعلام برندگان نوبل ۲۰۲۲ میلادی مشخص شد

جایزه نوبل ۲۰۲۲ پزشکی در روز سوم اکتبر (یازدهم مهر) اعلام می شود. همچنین روز چهارم اکتبر (دوازدهم مهر) برنده جایزه نوبل فیزیک و پنجم اکتبر (سیزدهم مهر) برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دیلی نیوز طبق این بیانیه برنده جایزه نوبل ۲۰۲۲ پزشکی در روز سوم اکتبر (یازدهم مهر) اعلام می‌شود. همچنین روز چهارم اکتبر (دوازدهم مهر) برنده جایزه نوبل فیزیک و پنجم اکتبر (سیزدهم مهر) برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام می‌شود.

قرار است از برندگان برای شرکت در هفته نوبل که در ماه دسامبر و در استکهلم برگزار می‌شود، دعوت شود.
در سال گذشته میلادی انستیتو کارولینسکا در استکهلم، دیوید جولیوس و آردم پاتاپوتیان را به عنوان برنده نوبل پزشکی سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد. این محققان برای اکتشاف بخش جدیدی از گیرنده‌های دما و لامسه در بدن انسان برنده نوبل پزشکی شدند.
همچنین شیوکورو مانابه از آمریکا و کلاوس هاسلمن از آلمان و جورجیو پاریسی از ایتالیا به عنوان برندگان جایزه فیزیک نوبل ۲۰۲۱ معرفی شدند. نیمی از این جایزه به مانابه و هسلمن و نیم دیگر آن به پاریسی تعلق دارد. هر سه دانشمند برای کمک‌های پیشگامانه برای درک ما از سیستم‌های پیچیده فیزیکی برنده جایزه نوبل شدند.
در کنار آن‌ها بنیامین لیست آلمانی و دیوید مک میلان بریتانیایی - آمریکایی برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۱ میلادی شدند. آن‌ها برای توسعه ارگانوکاتالیز نامتقارن این جایزه را دریافت کردند.

کد خبر 606444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.