ظرفیت بازار کشورهای عضو شانگهای برای خنثی کردن تحریم‌ها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، عضویت کشورمان در سازمان شانگهای را فرصتی موثر دانست و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم تا از بازار عظیم کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در جهت خنثی کردن تحریم‌ها و تبادلات اقتصادی بهره ببریم.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مزیت‌های عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اظهار کرد: مهمترین مزیت پیوستن به این سازمان، بی‌اثر کردن تلاش آمریکایی‌ها برای ایران هراسی است زیرا امروز جمهوری اسلامی از توانمندی‌های سخت‌افزاری و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که کشورهای دیگر نیاز به ارتباط با ایران دارند.

وی با اشاره به بی‌اثر بودن اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها برای منزوی کردن کشور افزود: پیام عضویت دائم در شانگهای برای غرب این است که چه بخواهند یا نخواهند ایران امروز به عنوان یک کشور مطرح در دنیا شناخته می‌شود و به دلیل وجود جاده ابریشم و مسیرهای آبی، هوایی و خاکی دیگر فرصت‌ها و زمینه‌های توسعه اقتصادی در این منطقه وجود دارد که کشورهای دیگر می‌توانند از آن برای منافع خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ایران را علاقه‌مند به ارتباط و مذاکره با همه کشورهای دنیا دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این ظرفیت‌ها کشوری متضرر می‌شود که به دلیل هم‌پیمانی آمریکایی‌ها روابط اقتصادی خود را با ما قطع کند بنابراین اقدامات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای منزوی کردن جمهوری اسلامی مؤثر نخواهد بود.

وی عضویت در سازمان شانگهای را فرصتی مؤثر دانست و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم تا با استفاده از بازار عظیم کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای بتوانیم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها و تبادلات اقتصادی بهره ببریم.

کد خبر 606385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.