«خورشید کاروان» روایتگر جاذبه امام حسین(ع)

نمایش خورشید کاروان به کارگردانی جواد ایزددوست، روایتگر اسارت اهل بیت و جاذبه امام حسین(ع) است که راهب مسیحی با دیدن سر مبارک امام و نیایش و احترام فرشتگان بر امام حسین، منقلب و شیفته ایشان می‌شود.

جواد ایزددوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: داستان نمایش «خورشید کاروان» روایتگر اسارت اهل‌بیت امام حسین (ع) است که در بین راه به یک راهب مسیحی می‌رسند که آن راهب با مشاهده کاروان اسرا و سرهای بریده‌شده تعجب می‌کند. پس از تعریف اتفاقات عاشورا به راهب توسط افراد ابن زیاد، وی با التماس و در عوض اهدای تمام ثروتش درخواست امانت قرار دادن سر امام حسین (ع) را به مدت یک شب می‌کند و در آن شب، راهب شاهد فرود آمدن و حمد و ثنای فرشتگان بر سر امام حسین (ع) می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه «خورشید کاروان» بر اساس شرایط و محتوا طراحی و اجرا شده است، افزود: این نمایش در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اجرا شده و اکنون پس از حدود یک ماه کار فشرده روی صحنه اجرا دارد، همچنین این نمایش هجدهمین اثر من است که علاقه‌مندی شخصی به حوزه نمایش‌های آئینی و مذهبی عامل ساخت آن بود. در سال‌های قبل، اجرای نمایش «خورشید کاروان» با استقبال خیلی خوبی روبه‌رو بود که اکنون شاهد این اتفاق هستیم.

 «خورشید کاروان» روایتگر جاذبه امام حسین(ع)

کارگردان نمایش خورشید کاروان ادامه داد: این نمایش با همکاری شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان و تالار هنر اجرا می‌رود که متأسفانه مسئولان فرهنگی اصفهان آن‌چنان‌که باید از این اثر حمایت نکردند، درصورتی‌که این نوع نمایش‌ها مخاطب خاص خودش را مثل آثار دیگر دارد. مهدی متوسلی نویسنده اثر، تهیه‌کننده نمایش هاشم شمس و مدیر تولید نیز امیرحسین مزروعی است.

وی تصریح کرد: اسدالله بابایی، محمد ترابی، هاشم شمس، فرزام مختاری و علی عابدی بازیگران نمایش هستند و در گروه کارگردانی، اسدالله بابایی مشاور کارگردان، آیت طفلان و حسین مهران‌پور دستیاران کارگردان و رزیتا کروندی کارگردان گروه بازیگران کودک و فرشته‌ها را بر عهده دارد. بازیگران نقش شبیه عمه زینب رزیتا کروندی و رضوان کروندی، منشی صحنه محمدپرهام ایزددوست، هادی رنج‌کش به‌عنوان مدیر صحنه، محمد نادری آهنگساز اثر و گروه نوازندگان، مهدی نادری کیبورد، عرفان نریمانی دف و دهل، محمدحسین احمدیان دف و ویولن و حامد مجیری نوازنده ترومپت نمایش است.

ایزددوست اضافه کرد: هاشم شمس به‌عنوان طراح صحنه، امیرحسین توکلی و امیرحسین حسینیان و محمد حلاج اجرای صحنه، گریم مسیح عبدالهی، طراح و اجرای نور علیرضا شمعی، صدابردار حسین شجاعی‌راد، مداح اثر مجتبی حسین‌خانی و بازیگران سربازان و مردم شهر عرفان یاوری، مهدی تخت‌کشیان، محمدحسین فرزام‌آراد و طاها رئیسی هستند.

وی ادامه داد: گروه بازیگران فرشته نمایش را نیز الینا نجفی، ستایش صالح‌پور، حدیث باقری، عارفه امیرحاجلو، ریحانه خلدی‌فراز، نرگس اسدی و هستی جعفری‌دستجردی تشکیل می‌دهند. همچنین کیان ردانی‌پور، امیرعباس بختیارند، یوسف گنجعلی، ثنا کلاهدوزان، آوینا خدایی‌فر، آنیتا عطایی، ایوا صفری، رها برومند، یاسمین الهیاری، رها احسان‌پور، باران بختیارند و پارمیس ایزددوست گروه بازیگران کودکان اسرا هستند و حامد اسکندری نیز به‌عنوان انتظامات است.

به گزارش ایمنا، نمایش «خورشید کاروان» از بیست‌ودوم تا سی‌ویکم شهریورماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای کوثر اصفهان هر شب ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود.

کد خبر 606380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.