تشکیل نخستین هیئت‌ مدیره شرکت توسعه اقتصادی شهر در دالاس

شورای شهر دالاس، به اتفاق کل آرا، تشکیل نخستین هیئت‌ مدیره شرکت توسعه اقتصادی شهر را به تصویب رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با تصویب تشکیل هیئت‌مدیره شهر برای پروژه جدیدی که شهردار دالاس آن را بخشی از فلسفه اقتصادی جدید شهر معرفی کرد، این شهر به نخستین شرکت توسعه اقتصادی (EDC) خود مجهز شد. شورای شهر دالاس پیاده‌سازی این پروژه و تشکیل هیئت‌مدیره آن را به اتفاق آرا تصویب کرد.

شرکت‌های توسعه اقتصادی این امکان را برای شهرها فراهم می‌آورد که با استفاده از درآمد مالیات فروش، نیازهای مالی شرکت‌های تجاری جدید و توسعه‌یافته را تأمین کنند که شامل تأمین مالی پروژه‌های توسعه صنعتی، حمل‌ونقل عمومی، کلاس‌های آموزشی مشاغل و ارائه کمک‌های بلاعوض و مشوق به کسب‌وکارهای محلی برای گسترش می‌شود.

شهردار دالاس بر این باور است که این شهر موتور اقتصادی کل منطقه محسوب می‌شود و لازم است شورا مطابق با این ویژگی عمل کند که تصویب پروژه مذکور برداشتن گامی در راستای این توصیه شهردار به حساب می‌آید.

شورای شهر تصریح کرد که تنها بُعد مدنظر شرکت‌های توسعه اقتصادی، پرداخت وجوه مالی به کسب‌وکارها نیست. در اصل این‌گونه نیست که شرکت‌های مذکور تأمین مالی هر کسب‌وکاری را تقبل کنند، بلکه باید یک توافق‌نامه عملکردی منعقد شود که مطابق با آن، واجد شرایط بودن برای دریافت پول توسط هر کسب‌وکار نیازمند داشتن معیارهای خاصی هم‌چون سرمایه‌گذاری مقدار مشخصی وجه یا ایجاد تعداد مشخصی شغل باشد.

شهردار دالاس معتقد است در شرایطی که دالاس در حال مدیریت بهبود اقتصادی خود از پیامدهای ناشی از همه‌گیری کرونا است، شرکت توسعه اقتصادی کلید رشد آن در جهان برای سال‌های پیش رو محسوب می‌شود. وی پیش از شهردار شدن نیز ایجاد این شرکت‌ها را که در گذشته در بیشتر شهرهای اطراف ایالت وجود داشته است، از اولویت‌های اداری خود معرفی و اعلام کرده بود: فلسفه اقتصادی جدیدی که قرار است شرکت‌های توسعه اقتصادی بخشی از آن باشد به‌رسمیت شناختن رقابت شهر با دیگر شهرهای بزرگ تگزاس و همچنین شهرهای سراسر ایالات‌متحده است.

شورای شهر دالاس اعلام کرد که هیئت‌مدیره شرکت‌های توسعه اقتصادی شهر متشکل از ۱۵ عضو بدون حقوق شامل هشت مرد و هفت زن است که همگی مدیران شرکت‌های بزرگ سراسر شهر، شورای املاک و مستغلات و انجمن سمفونی دالاس هستند.

شورا خاطرنشان کرد که هر عضو تا چهار سال خدمت می‌کند و واجد شرایط انتصاب مجدد برای دوره‌های سه ساله است، اما هیچ مدیری نمی‌تواند بیش‌از هشت سال متوالی خدمت کند.

کد خبر 606373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.