خیابان‌های شهر آماده میزبانی از دانش‌آموزان است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آماده‌سازی کامل معابر این کلان‌شهر همزمان با آغاز سال تحصیلی برای تردد سریع‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر دانش‌آموزان خبر داد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شعار ستاد مهر امسال مبنی بر «تمام شهر مدرسه است»، اظهار کرد: تمام خیابان‌های شهر که پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است، برای تردد سریع‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر دانش‌آموزان به محل کسب علم آماده شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس، تصریح کرد: ایجاد و رنگ‌آمیزی ۳۳۹ گذرگاه عابرپیاده در سطح مدارس و تقاطع‌های سطح شهر اصفهان، رنگ‌آمیزی ۲۷ هزار و ۳۵۰ متر از جداول حاشیه مدارس و تقاطع‌ها و خط‌کشی طولی بالغ بر ۴۱۸ هزار متر از معابر شهری اصفهان بخشی از اقدامات انجام برای سال تحصیلی جدید شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نصب گل‌میخ، شست‌وشو و نظافت، هرس و پاکسازی معابر ۲۰۵ مدرسه، تکمیل ۶۱ پروژه عمرانی ترافیکی، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های ترافیکی برای ۳۳۲ مدرسه، نصب و اجرای ۳۹۷۷ تابلو و علائم ترافیکی از دیگر اقدامات این معاونت در آستانه بازگشایی مدارس است.

وی ادامه داد: اجرا و نصب ۲۰۳ سرعت‌کاه، اصلاح روشنایی گذرگاه‌های عابرپیاده و ایستگاه‌های BRT، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، تهیه ۷۷۱ گیره دوچرخه و نصب در ۱۹۰ مدرسه، کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری به ۱۱ دقیقه نیز از دیگر اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به فعالیت‌های ناوگان اتوبوسرانی گفت: آماده‌سازی ۲۴۰ دستگاه اتوبوس متوقف تعمیراتی، خرید ۱۶۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال، بهره‌برداری از اتوبوس‌های کوچک (میدلباس) و نصب و راه‌اندازی ۵۰ دستگاه نمایشگر اطلاع‌رسانی برای ایستگاه‌های شهری از اقدامات مؤثر دیگر انجام شده برای ورود به ماه علم‌آموزی است.

کد خبر 606370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.